B
B Beemaster skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 416 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Är inte elutbildad, men har ett sunt förnuft.

Beemaster
Det var lätta frågor!

• Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 139 andra personer (2%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 543 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 549 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

J
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 570 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 586 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Och då hatar jag bannemej att peta på allt som är över 7V.

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 623 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 001 andra personer (18%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 714 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket tydligen gör mig till "expert" i quizet "Är du proffs på el?"

Frågorna var egentligen inte svåra även om vissa förkortningar var okända för mig.
DALI till exempel, där fick jag chansa. Kortslutningsström blev jag tvungen att tänka efter på, svaret var väl självklart men är det verkligen den maximala strömmen som kan uppstå? Jag vet inte.

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 860 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 068 andra personer (67%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 105 andra personer (18%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Är i botten fartygselektriker (lärling på 60-talet) och har sedan dess arbetat med svagström framförallt säkerhetssystem. Är idag pensionär

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.