5 945 läst ·
171 svar
6k läst
171 svar
Quiz: Är du proffs på el?
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 139 andra personer (2%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 543 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 567 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 570 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 586 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Och då hatar jag bannemej att peta på allt som är över 7V.
Och då hatar jag bannemej att peta på allt som är över 7V.
Renoverare
· Vimmerby
· 52 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 623 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 702 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 714 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket tydligen gör mig till "expert" i quizet "Är du proffs på el?"
Frågorna var egentligen inte svåra även om vissa förkortningar var okända för mig.
DALI till exempel, där fick jag chansa. Kortslutningsström blev jag tvungen att tänka efter på, svaret var väl självklart men är det verkligen den maximala strömmen som kan uppstå? Jag vet inte.
Frågorna var egentligen inte svåra även om vissa förkortningar var okända för mig.
DALI till exempel, där fick jag chansa. Kortslutningsström blev jag tvungen att tänka efter på, svaret var väl självklart men är det verkligen den maximala strömmen som kan uppstå? Jag vet inte.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 860 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 105 andra personer (18%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Är i botten fartygselektriker (lärling på 60-talet) och har sedan dess arbetat med svagström framförallt säkerhetssystem. Är idag pensionär
Är i botten fartygselektriker (lärling på 60-talet) och har sedan dess arbetat med svagström framförallt säkerhetssystem. Är idag pensionär
