1 684 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
PVC fönster-Trä
Vad är skillnaden mellan PVC fönster och Trä fönster?
Vi ska byta 5 fönster i vårt hus och funderar på PVC. Prisskillnaden är ganska stor har vi märkt.
Finns det bättre/sämre PVC?
Vad är era erfarenheter?
Jag kan inte hitta några tester som jämför PVC och Trä.
Vi ska byta 5 fönster i vårt hus och funderar på PVC. Prisskillnaden är ganska stor har vi märkt.
Finns det bättre/sämre PVC?
Vad är era erfarenheter?
Jag kan inte hitta några tester som jämför PVC och Trä.
Oj, nu har du kastat en brandfackla. När det gäller fönster är det väldigt mycket känslor inblandade.
Jag har i alla fall installerat många fönster av PVC och är mycket nöjd med dem. De är tekniskt sett helt överlägsna träfönster. Jag kan inte tänka mig något annat i ett någorlunda nytt hus. Enda anledningen att använda träfönster idag är om du renoverar ett gammalt hus till ursprungsskick.
Men det är andra som tycker annorlunda. Det kommer förmodligen att visa sig.
Jag har i alla fall installerat många fönster av PVC och är mycket nöjd med dem. De är tekniskt sett helt överlägsna träfönster. Jag kan inte tänka mig något annat i ett någorlunda nytt hus. Enda anledningen att använda träfönster idag är om du renoverar ett gammalt hus till ursprungsskick.
Men det är andra som tycker annorlunda. Det kommer förmodligen att visa sig.
Tittar du på listpriser så skiljer det mycket.
Men utnyttjar du dom återkommande kampanjerna så kan du få 30-50% rabatt på träfönster med Alu utsida tex.
När jag bytte för några år sedan 17-18 fönster så fick jag 47% rabatt och prisskillnaden mot PVC offerterna var 5-10%.
Men utnyttjar du dom återkommande kampanjerna så kan du få 30-50% rabatt på träfönster med Alu utsida tex.
När jag bytte för några år sedan 17-18 fönster så fick jag 47% rabatt och prisskillnaden mot PVC offerterna var 5-10%.
Klicka här för att svara