Hej !
Återkommande fråga
jag ska bygga nytt hus och undrar om valet för pvc eller trä beklädda aluminium fönster.
Det ska va öppningsbara fönster och fasta 210*100 och balkongdörrar
Jag har hört att ytter dörr ska man undvika och ha i pvc
.Är det någon som har tidigare erfarenhet angående detta?
MVH
 
surris
PVC är fult som fan, därför man inte ska välja det :crysmile:
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
MrJay
surris surris skrev:
PVC är fult som fan, därför man inte ska välja det :crysmile:
Ja plåtbeklädda är betydligt snyggare... Valet borde i mitt tycke bero på hur huset skall se ut.
 
surris surris skrev:
PVC är fult som fan, därför man inte ska välja det :crysmile:
Finns faktiskt sjukt fina PVC idag. Jag var emot det innan också men efter att jag var i en utställning i Ängelholm o tittade på fönster har jag ändrat uppfattning. Säger bara wow va fina Pvc det finns.
Ofta tänker man på billiga inåtgående Pvc fönster när man säger Pvc men det finns vrid, Sidohängda med mycket nätta bågar o karmar.
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.