Hej !
Jag har ett hus från -45 med källare. Grunden "stickerupp" ca 80-100 cm och den är murad av hålsten och nu har den börjat att flaga (frostsprängning antar jag) på utsidan. Den är idag målad med någon plastfärg av ägaren innan så nu funderar jag på att slipabort färgen och lägga på puts (inkl nät) och slamma/måla med silkat färg. Är detta en bra ide eller finns det någon som har en bättre ide ?

Tacksam för förslag !

Mvh Peter
 
Ta en borrhammare och bila bort putsen!... det behöver inte bli så snyggt!
Frågan är om du behöver nät, men annars är det rätt tänkt - och bra!
Ta också reda på vad det är för styrka på putsen du bilar bort så att du köper rätt kvalitet.
 
Hej LyckeK !
Tackar för svaret !
Nu är det ingen puts innan, utan dom har målat direkt på hålstenen, det var därför jag tänkte att hyra en slipmaskin för att tabort färgen.

Mvh Peter

 
Sätt på en isolering och putsa på den så gör du två flugor på smällen... ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.