5 793 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Putsning av grund
Hej !
Jag har ett hus från -45 med källare. Grunden "stickerupp" ca 80-100 cm och den är murad av hålsten och nu har den börjat att flaga (frostsprängning antar jag) på utsidan. Den är idag målad med någon plastfärg av ägaren innan så nu funderar jag på att slipabort färgen och lägga på puts (inkl nät) och slamma/måla med silkat färg. Är detta en bra ide eller finns det någon som har en bättre ide ?
Tacksam för förslag !
Mvh Peter
Jag har ett hus från -45 med källare. Grunden "stickerupp" ca 80-100 cm och den är murad av hålsten och nu har den börjat att flaga (frostsprängning antar jag) på utsidan. Den är idag målad med någon plastfärg av ägaren innan så nu funderar jag på att slipabort färgen och lägga på puts (inkl nät) och slamma/måla med silkat färg. Är detta en bra ide eller finns det någon som har en bättre ide ?
Tacksam för förslag !
Mvh Peter
Medlem
· Västra Götaland
· 545 inlägg
Ta en borrhammare och bila bort putsen!... det behöver inte bli så snyggt!
Frågan är om du behöver nät, men annars är det rätt tänkt - och bra!
Ta också reda på vad det är för styrka på putsen du bilar bort så att du köper rätt kvalitet.
Frågan är om du behöver nät, men annars är det rätt tänkt - och bra!
Ta också reda på vad det är för styrka på putsen du bilar bort så att du köper rätt kvalitet.
Medlem
· Västra Götaland
· 545 inlägg
Sätt på en isolering och putsa på den så gör du två flugor på smällen... ;D
Klicka här för att svara