Behöver något som kan bära puts mellan bjälkarna som ska va synliga, det jag själv tittat på är nikeplatta. Några andra idéer som man kan fylla utrymmet med.
Sätter jag någon form av skiva så blir det ett håltomt område mellan hammarbanden, där hade jag gärna haft något isolerande material.
Den enklaste lösningen hade varit att skära till isolering och fylla med, kan det finnas risker med att stänga in isolering där? Tänker ingen ångspärr och värme och kyla möts någonstans i isoleringen.

• Renovering pågår, exponerade tegelväggar, träbjälkar, isolering synlig, ofärdig konstruktion, inomhus, byggprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, träbjälkar i tak, tegelvägg, fönster, rör, spindelnät, ofärdigt rum, konstruktionselement synliga.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete, murat tegel, träbjälkar, delvis rivet tak, gammal byggnad, oavslutad konstruktion, synlig isolering.
    Skapa konto
Are you not making a mistake? Dimension C-C looks to be about 120 cm. In this case, additional beams should be placed between the existing ones. Lower so that the old ones protrude from the ceiling. They will strengthen the ceiling, especially when you are planning a usable attic and will allow you to use, for example, gypsum boards on the ceiling

Skivan jag tänker på ska bara sitta mellan övre och nedre hammarbanden. Ute mot ytterväggen

Det markerade utrymmet som jag menar.
Eventuellt någon isolering och sen en putsbärare som livar med väggen

• Renoveringsarbete pågår, tegelvägg och träbjälklag med blå märkningar och fyllning i öppning.
    Skapa konto
Inga idéer från forumet

N
Isolering eller cellplast eller xps plast, sen EF bruk/tunnputs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.