Behöver något som kan bära puts mellan bjälkarna som ska va synliga, det jag själv tittat på är nikeplatta. Några andra idéer som man kan fylla utrymmet med.
Sätter jag någon form av skiva så blir det ett håltomt område mellan hammarbanden, där hade jag gärna haft något isolerande material.
Den enklaste lösningen hade varit att skära till isolering och fylla med, kan det finnas risker med att stänga in isolering där? Tänker ingen ångspärr och värme och kyla möts någonstans i isoleringen.
Sätter jag någon form av skiva så blir det ett håltomt område mellan hammarbanden, där hade jag gärna haft något isolerande material.
Den enklaste lösningen hade varit att skära till isolering och fylla med, kan det finnas risker med att stänga in isolering där? Tänker ingen ångspärr och värme och kyla möts någonstans i isoleringen.
Are you not making a mistake? Dimension C-C looks to be about 120 cm. In this case, additional beams should be placed between the existing ones. Lower so that the old ones protrude from the ceiling. They will strengthen the ceiling, especially when you are planning a usable attic and will allow you to use, for example, gypsum boards on the ceiling
Klicka här för att svara