Hej, undersöker möjligheterna att göra om ett befintligt souteränghus som idag har gavlar av rött tegel och långsidor med trä.

Skulle vilja göra hela huset helt i puts. GÅR DET???!

Hur går man tillväga isåfall? Ska man kontakta en fasadrenoveringsfirma?

Hälsningar
magnus
 
Ja, det går.
Ja, kontakta en murare / fasadfirma.
 
en granne rev ner fasadteglet (mexitegel) och putsade sin kåk - så visst funkar det. Stålsätt dej bara - det kostar en hel del.
 
Hemmakatten
Varför rev grannen ner fasadteglet? Det går ju utmärkt att putsa på det direkt?

Vi har putsat in en del partier av vårt hus som var murade med rött tegel. Inga som helst problem. Muraren nätade in o putsade den delen på nolltid. Nadra delar av fasade som också var tegel är slätputsade och sedan satta med mosaik utanpå. Gick utmärkt det också.
 
Grannen rev ner det pga att det var 15 cm tilläggsisolering bakom. De hade rätt djupa fönstersmygar som gjode att huset såg ut som ett fort.
 
Hej.
Här är en hint om hur mycket som kommer rinna ur bankkontot.
En bekant har putsat sitt hus. Ett 2-vånings runt 200 m[sup]2[/sup]
Kostnad ~500.000:- :P .
 
David myntade ju uttrycket "Kungligt Kn***ad" en gång i tiden...

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.