17 560 läst ·
2 svar
18k läst
2 svar
Putsa på målad vägg
Hej alla!! Jag renoverar källaren ,har bilat ut golvet & lagt isolering ,golvvärme ny betong! 
Jag har bilat i väggarna för el & dosor ,dessa är grov lagade med lagningsbruk!
Väggarna är isolerade på utsidan med isodrän ,på insidan tror jag det är kalkputs & målat !
Nu unndrar jag vad kan jag putsa väggarna med så jag får bra yta (tänkte putsa alla väggar i tunt skickt ) måste jag skrapa bort all färg+puts före putsning :-?
Jag ska målat med färg & nåt man blandar i så det blir knottrig yta (vet ej vad det heter) ;D
Mvh Vasse
Jag har bilat i väggarna för el & dosor ,dessa är grov lagade med lagningsbruk!
Väggarna är isolerade på utsidan med isodrän ,på insidan tror jag det är kalkputs & målat !
Nu unndrar jag vad kan jag putsa väggarna med så jag får bra yta (tänkte putsa alla väggar i tunt skickt ) måste jag skrapa bort all färg+puts före putsning :-?
Jag ska målat med färg & nåt man blandar i så det blir knottrig yta (vet ej vad det heter) ;D
Mvh Vasse
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Har själv gjort samma övning och då putsade jag med ett tunt lager gipsputs, och efter det ruggade jag ytan med en vanlig tapetborste. Är själv helnöjd med det.
Egentligen skall man om man putsar på målad yta prima först, men jag hoppade över det steget och putsen sitter där den skall.
//Skytte
Egentligen skall man om man putsar på målad yta prima först, men jag hoppade över det steget och putsen sitter där den skall.
//Skytte
Klicka här för att svara