Jag ska ta och göra i ordning det sista rummet i källaren. Jag tror att de är kalk färg på väggarna nu.
Min tanke är att lägga ett lager puts på alla väggar för att få den slät å få fram samma yta överallt.
Men går det att pusta rätt på kalkfärg?
Kanske finns någon prime man kan dra på först?
För om man måste slipa bort allt så försvinner de som ett alt,
På bågar ställen så har den nuvarande putsen vittrat sönder, har tagit bort allt som sitter löst. Tanken är att ta murbruk å på dessa ställe. Å sen dra ett lager ned puts.
Vad tror ni?
Min tanke är att lägga ett lager puts på alla väggar för att få den slät å få fram samma yta överallt.
Men går det att pusta rätt på kalkfärg?
Kanske finns någon prime man kan dra på först?
För om man måste slipa bort allt så försvinner de som ett alt,
På bågar ställen så har den nuvarande putsen vittrat sönder, har tagit bort allt som sitter löst. Tanken är att ta murbruk å på dessa ställe. Å sen dra ett lager ned puts.
Vad tror ni?
Att pusta på kalkfärg går nog jättebra, men man blir himla yr så småningom. 
Mer seriöst så tror jag faktiskt det blir ganska dåligt att putsa på kalkfärg. Men jag har inte provat, bara en känsla baserad på hur en yta målad med kalkfärg känns.
Mer seriöst så tror jag faktiskt det blir ganska dåligt att putsa på kalkfärg. Men jag har inte provat, bara en känsla baserad på hur en yta målad med kalkfärg känns.
Ne det verkar tyvärr inte som att det är kalk färg, utan silikat eller något. Ska åka te handlaren i morogn så får dom kika på de.
Å kan inte dom lösa de. Så får jag skicka ner det till akzo Nobel. Så får dom göra en analys på de
Å kan inte dom lösa de. Så får jag skicka ner det till akzo Nobel. Så får dom göra en analys på de
Nu har jag hittat lösning
GYPSUM från weber. Då slipper jag ta bort färgen, eller att knacka bort all gammal puts
Nu är lyckan på topp. Ska se om man kan förhandla tills sig bra priser på det bara
GYPSUM från weber. Då slipper jag ta bort färgen, eller att knacka bort all gammal puts
Nu är lyckan på topp. Ska se om man kan förhandla tills sig bra priser på det bara
En liten varning bara, gipsputs rekommenderas inte där du har tillskjutande fukt.
Med tanke på existerande putssläpp är det väl tyvärr ganska sannolikt att du har det.
Källare är lite kinkiga, det finns få genvägar att ta.
Med tanke på existerande putssläpp är det väl tyvärr ganska sannolikt att du har det.
Källare är lite kinkiga, det finns få genvägar att ta.
Redigerat:
stoif skrev:
stämmer bra de, har ny dränerat, men tror fort att lite fukt finns i alla fall, tror aldrig man kan få bort allt. men kotaktade weber i min fråga, och finns tips om weber 109 och weber 148 det ska gå att putsa över den gammla färg, så det kommer de blir, väntar fort på priser från olika lev.
många bud nu
läste att 109 får läggas i max 3mm hmmmm hur lätt är de så:S ååååååååå verkar ju hur krångligt som helst de här,
nästan så jag överväger att köpa husfix å bara spackla upp de som är dåligt, å måla skiten
Redigerat:
Klicka här för att svara