Marlon Brando skrev:
Skönt att höra att det var OK att spackla på den, för det var vad jag gjorde utan att fundera nåt vidare på det. Fast jag hade å andra sidan andra en förhöjningsring i brunnen   som gjorde att det blöev ett rejält lager spackel ovanpå monteringsplattan.
Har samma lösning som dig med Purus platta med båda förhöjningarna, dvs 19 mm ovan spånskivan, och skall köra med gips och golvvärme och avjämningsmassa.

Hur många mm blev det kvar när du limmat gipset? Är lite nyfiken på hur mycket fixet till golvgipset bygger, jag har räknat med ca 2-3 mm kvar upp till plattan. Vilken storlek på fixkam använde du? Ska köra med Maxit ABS 4200 (går att spackla ner mot 0 mm) för att spackla fallet runt brunnen upp mot avjämningsmassan och skippa förhöjningsringen.

Grismate

Svårt att säga hur mycket limmet till gipsskivan bygger, knappt något skulle jag tro. JAg limmade ju och sen skrivade fast gipset medan limmet torkade.

Marlon Brando skrev:
Svårt att säga hur mycket limmet till gipsskivan bygger, knappt något skulle jag tro. JAg limmade ju och sen skrivade fast gipset medan limmet torkade.
Limmet kammas på med kam på 6 mm, och bygger alltså 3 mm.

jon_h skrev:
Limmet kammas på med kam på 6 mm, och bygger alltså 3 mm.
Ok, det var som jag trodde. Har läst både 4, 6 och 8 mm på olika tillverkares hemsidor. Tack för hjälpen!

Jag har aldrig sett något annat än att det ska vara 6 mm tandning, men om tillverkaren av limmet säger något annat så kör absolut på det de säger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.