Det bör ge mindre energiförbrukning för uppvärmning av "pumphuset" än om du placerar det över borrhålet.
 
Det går väl bra att bygga hus över borrhål bara foderrör sticker upp ur betongplatta?! Tänk bara på att ha dörren i linje med borrhål så det går enkelt att dra ut slang/ pump ut. Ta plats för eventuell vattenfilter om det behövs i framtiden å något avlopp för ev backspolning av filter. Isolera ordenligt för billig uppvärmning. Det som måste till är att slang måste upp på toppen på foderröret
 
  • Gilla
EuroPeter och 1 till
  • Laddar…
Se till att isolera den gjorda betongplattan så att det inte drar in en massa kyla uteifrån kanterna av pumphuset genom betongplatta - fråga inte hur jag vet.

Att det är isolerat högre upp hjälper inte för nivån vid betongplattan även om man har frostskyddsvärmare då varmluften samlar sig i överdelen av byggnaden - inte vid 'fötterna'
 
  • Gilla
Liberås
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.