Jag byggde själv ett sådant enkelt pumphus som jag använde i många år innan anläggningen utvidgades och hamnade i ett vinterbonat garage. Ovanpå markisolering gjöt jag en liten betongplatta som hydropressen stod på. Sedan byggde jag en liten koja runt omkring av formplywood (tål uteklimat ganska bra) som jag isolerade på insidan med frigolit. Sedan en frigolitskiva ovanpå och så en bit formplywood täckt med papp som tak. Taket lutade lite. Inuti detta pumphus fanns en enkel frostvakt som drog otroligt lite el. Knepet är väl att inte göra det större än nödvändigt. Mitt pumphus såg mer ut som en låda än ett hus.