Hej,
Ska isoleras och inrymma hydropress och lite till. Klara vintern med isolering och element "frostvakt". Någon som kan hjälpa till med en smart idé? Eller som känner till något enkelt prefab?
 
Jag byggde själv ett sådant enkelt pumphus som jag använde i många år innan anläggningen utvidgades och hamnade i ett vinterbonat garage. Ovanpå markisolering gjöt jag en liten betongplatta som hydropressen stod på. Sedan byggde jag en liten koja runt omkring av formplywood (tål uteklimat ganska bra) som jag isolerade på insidan med frigolit. Sedan en frigolitskiva ovanpå och så en bit formplywood täckt med papp som tak. Taket lutade lite. Inuti detta pumphus fanns en enkel frostvakt som drog otroligt lite el. Knepet är väl att inte göra det större än nödvändigt. Mitt pumphus såg mer ut som en låda än ett hus.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.