1 938 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Pulsstyrning
Söker efter en produkt eller lösning på mitt problem. Är ute efter en apparat som vid inställningsbara tider (i mitt fall 12 ggr per dag) skickar en 230v puls.
Finns det någon enkel och ekonomisk lösning att tillgå ?
Tanken är att denna puls ska dra igång en "trappautomat" som i sin tur ska styra en frånluftsfläkt. En annan och enklare lösning hade varit att styra den via ett kopplingsur, men är osäker på hur många till och frånslag man kan programmera. (Har två stycken hemma, men saknar manualer)
Mvh
Finns det någon enkel och ekonomisk lösning att tillgå ?
Tanken är att denna puls ska dra igång en "trappautomat" som i sin tur ska styra en frånluftsfläkt. En annan och enklare lösning hade varit att styra den via ett kopplingsur, men är osäker på hur många till och frånslag man kan programmera. (Har två stycken hemma, men saknar manualer)
Mvh
Mekaniska dygnsur brukar ju ha typ 15 min. per segment. Eller använd ett tidrelä om du inte behöver ha pulsen exakt på klockslaget
Theben är bra och väldigt enkla att programmera, dom har 28 minnesplatser
så det räcker för dig då du behöver 24 st. nu blir det ju pulser som är en minut långa, vill du ha kortare så kan du köpa ett multirelä, där kan du ha kortare pulser. Crouzet är ett bra märke på sånna!
så det räcker för dig då du behöver 24 st. nu blir det ju pulser som är en minut långa, vill du ha kortare så kan du köpa ett multirelä, där kan du ha kortare pulser. Crouzet är ett bra märke på sånna!
Eyeball skrev:
Gäller 28 minnesplatser generellt på theben ? Ett av dom jag har liggande är nämligen theben. I så fall får jag leta upp en manual till den.
Om det nu är möjligt med så många till och frånslag kan jag skippa trappautomaten. Och endast köra med kopplinguret, istället för att utnyttja timer-funktionen i trappautomaten.
20 kopplingar/dygn
http://www.moeller.se/pdf/produkter/fastighetsautomation/xpole produktkatalog.pdf
s.150
http://www.moeller.se/pdf/produkter/fastighetsautomation/xpole produktkatalog.pdf
s.150
Klicka här för att svara