:-/
Jag har en liten undran till er:
Är det någon som lyckats pruta ner offerter på sk. nyckelfärdiga hus från någon av de större tillverkarna, i så fall hur mycket i (%)

Vi har fått offert från en av de större leverantörerna, och ville kolla era erfarenheter av "prisjusteringar" hos "de större"..., vi har valt till en hel del tillval som höjt urspungspriset med ca. 200 000:-

Tack på förhand/ Snart hus...

Jo, har dom lagt på 70 000:- extra så går det ju att pryta 70 000:-.
Men är dom då seriösa tycker du?

Känns väldigt fel, om man kan pruta på en husleverans. Kanske kan man få byggarn att göra ngt xtra, eller säljaren skickar med en liten xtra grej.

Jag tycker inte det känns seriöst.

Skånetösen

När vi har disskuterat priset med hussäljare så har det varit i form av att dom ska bjuda på kamin eller vitvaror i rostfritt ryggåstak el dyl. Svårt att pruta på själva huset men visst går det. Det är väll lite upp till säljaren hur ivriga dom är på att sälja sina hus. Men mitt råd är att försöka få med finare kök eller nått annat som är värdehöjande för erat hus.
För i slutänden så märks det inte så mycket i hus lån om du skulle ha fått tex 5%rabatt.

Rätta mig om jag har fel.

Hejsan

Min sambo lyckades pruta 45 000 på tillvalen. Känns kanske inte så mycket på ett lån på 2 miljoner men för oss betydde det ändå att alla tillvalen slutade på ca 40 000.

Till föregående talare,,,vilket fint hus ni ska bygga! Och i Västerbotten där jag kommer ifrån ( SKellefteå) Bor numera i södra Sverige.

Får man fråga vad eran produktionskostnad blir??? Vilken extremt låg tomtkostnad =)

Vänlig hälsning Nora

Tack nora
Vårat hus kostar mellan 2,2-2,3mille inkl varmgarage och tomt

Jo jag vet tomterna är snuskigt billiga på det här området. :)På andra sidan gatan ner mot älven kostar dom lite mer, men även dom är billiga nu minns jag inte priset på dom. ;)

Hej!
Bestäm exakt vad ni skall ha i huset och ta sedan in offerten från minst 3 olika husföretag, på samma utrustning och på ungefär samma husmodell.
Kör därefter en förhandling mot var och en, använd deras egna argument för att spela ut nästa osv, man känner ganska fort när botten är nådd...och då säger man "gå ned till xx kr, så skriver vi idag", och du är hemma!
Jag lade ned ca 2 veckor på detta, utspritt i tiden, ca en månad och fick ned priset med ca 250.000 kr samt att vi fick in ett bubbelbadkar, värt 30.000 kr, som var vårt sista "skrivapåbonus"....man känner sig lite jobbig när man håller på men så länge de går med, så vet man ju att de inte gör någon minus affär...

Hej!
Vi berättade vad vi ville ha och husföretagen ritade varsitt förslag till oss efter det att vi visat dem olika modeller på hus som vi tyckte var intressanta samt att alla också fick träffa oss ute på tomten där huset skulle upp. Därefter fick vi varsitt förslag som deras arkitekter hade gjort, så det var väldigt lika förutsättningar och utifrån det så satte vi igång förhandlingen. Det var bara trähusleverantörer som vi frågade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.