804 läst ·
6 svar
804 läst
6 svar
Pruta på visning - Modulent
Hej!
Kan inte någon svara på hur mycket de har fått av modulent för att de får visa huset? Snälla!
Behöver siffror!
/C
Kan inte någon svara på hur mycket de har fått av modulent för att de får visa huset? Snälla!
Behöver siffror!
/C
Varför inte vända på steken och fråga vad skulle det krävas för ersättning för att Ni skulle uppleva det som värt besväret?
Själv skulle jag aldrig vilja ha en ofentlig visning där det kan komma upp emot 200 per på en dag!
Nu är i och för sig de flesta försiktiga, men det räcker med en knäppgök som ska pilla och ha sig.
Kräv 50 000:- i ersättning i form av utrustning o.s.v.
Själv skulle jag aldrig vilja ha en ofentlig visning där det kan komma upp emot 200 per på en dag!
Nu är i och för sig de flesta försiktiga, men det räcker med en knäppgök som ska pilla och ha sig.
Kräv 50 000:- i ersättning i form av utrustning o.s.v.
Biter vi oss inte i svansen lite grann? Vi vill alla titta på hus när vi går och funderar på att köpa ett, men för att visa våra hus för nya speckulanter skall vi ha duktigt betalt?
Sedan kan man diskutera i oändlighet vad som är skäligt för att ställa upp med en visning. Och skulle det vara så att man i efterhand erbjuds tex altanvirke så undrar jag om man inte är ute i snårskogen vad gäller skattelagstiftningens regler.......
Sedan är det väl i rimlighetens namn så att om någonting skulle gå sönder under en visning, pga visningen, så fixar väl den seriöse husleverantören en sådan grej?
/Experten
Sedan kan man diskutera i oändlighet vad som är skäligt för att ställa upp med en visning. Och skulle det vara så att man i efterhand erbjuds tex altanvirke så undrar jag om man inte är ute i snårskogen vad gäller skattelagstiftningens regler.......
Sedan är det väl i rimlighetens namn så att om någonting skulle gå sönder under en visning, pga visningen, så fixar väl den seriöse husleverantören en sådan grej?
/Experten
Håller med .Mulan skrev:
Skulle aldrig visa mitt hus utan en bra ersättning.
Tar vi ej ut någon betalning så går hela rasket till försäljaren.
Varför är vi svenskar så blygsamma på att ta betalt ???
De pengar som de skulle betala ut för husvisningar är väl ändå en liten summa mot om de skulle ha flera egna visningshus....
50000:- varför inte tycker inte det är att ta i.
Äntligen någon som fattar galoppen! Tänk på att en hussäljare med all säkerhet får ca 10% i provision på det hus ni köper. Om ni sedan dessutom visar er hus som i sin tur ger avslut på ytterligare 3 hus för säljaren så innebär det ju ca 600-700' för honom.
Varför ska den som visar sitt hus inte ha rätt till 10% av det säljaren drar in på att du ställer upp med ditt hus?
Det är ju svårt att härleda att just er visning var det som fällde avgörandet efterföljande affärer.
Så då förefaller 50 000:- som en rimlig ersättning!
Varför ska den som visar sitt hus inte ha rätt till 10% av det säljaren drar in på att du ställer upp med ditt hus?
Det är ju svårt att härleda att just er visning var det som fällde avgörandet efterföljande affärer.
Så då förefaller 50 000:- som en rimlig ersättning!
Klicka här för att svara