Lite inte bara till säljarens ord. Fick det bekräftat av en kompis som jobbar på LB-hus.

Litade inte bara till säljarens ord. Fick det bekräftat av en kompis som jobbar på LB-hus.

sånt här med bajmaja och fika stuga till byggarna? Sånt ska väl ingå i totalentreprenad? Måste det stå med i papprena?

Vi har totalentreprenad och då ingår det. Känns skönt att inte behöva tänka på det med. Man har tillräckligt mycket att hålla reda på ändå känns det som.
En kompis byggde med älvsbyhus (vet ej vad de har) och då ingick det inte. Han fick själv fixa dit en container. Dessutom fick han städa efter de. Det låg bananskal och annat skräp kvar när arbetsdagen var slut.

Inte vet jag varför, det bara var så. Jag samlade in offerten baserat på standardiserad förfrågan från 15 husföretag. Jag valde ut de mest intressanta och inledde dialoger med dessa. De företag som inte arbetar med en standardiserad förutbestämd produktionsserie har helt andra påslag och inte alls lika pressade priser. Deras affärsidéer är helt olika - smålandsvillan/hjältevadshus konkurrear med priset och därför är deras mariginaler redan pressade. Detsamma gäller även för "budgetserier" såsom Ugglan. De flesta andra husföretagen jobbar med specialanpassat och deluxe för de som är beredda att betala. Vi gick ner i pris ca 100-130 000 från listpriset.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.