16 763 läst ·
65 svar
17k läst
65 svar
Pruta på hus jag redan (köpt)
Nej jag menade så klart inte att man ska ta med sig besiktningsman på visningen.
Men är krypgrunden inspekterbar så kan man ju kosta på sig en titt.
Kanske lite extra noga då det nämns i bes. protokollet?
Men är krypgrunden inspekterbar så kan man ju kosta på sig en titt.
Kanske lite extra noga då det nämns i bes. protokollet?
Tja, vem vet...
(Jo TS kanske...)
Det fanns kanske 100 andra grejer som kändes mer angeläget att titta på och bedöma vid visningstillfället/tillfällena.
Jag kan inte se någon anledning att börja hojta "undersökningsplikt!" åt någon för att denne börjat buda utan att kontrollera något mer än vad genomsnittsköparen brukar hinna och mäkta med.
(Jo TS kanske...)
Det fanns kanske 100 andra grejer som kändes mer angeläget att titta på och bedöma vid visningstillfället/tillfällena.
Jag kan inte se någon anledning att börja hojta "undersökningsplikt!" åt någon för att denne börjat buda utan att kontrollera något mer än vad genomsnittsköparen brukar hinna och mäkta med.
Nej man har inte nån undersökningsplikt för att buda, däremot verkar det som TS blivit lite förvånad över att åtgärder som kan kosta en slant kan komma att vara nödvändiga.
Och detta efter att läst i besiktningsprotokollet att det är förhöjda fuktvärden i krypgrunden.
Men om jag inte missat nåt, så försökte TS pruta och säljaren vägrade så, så det är väl bara att dra sig ur och leta vidare.
Och detta efter att läst i besiktningsprotokollet att det är förhöjda fuktvärden i krypgrunden.
Men om jag inte missat nåt, så försökte TS pruta och säljaren vägrade så, så det är väl bara att dra sig ur och leta vidare.
Du har 2 val, pruta och om inte säljarna går med på det så backar du ur. Eller så köper du huset för lagt bud.
Du har inte ett smack att komma med mot säljarna, drar du igång en rättslig process kommer du att bli fattig..
Säljarna kan eg ljuga hur mycket dom vill, det är upp till dig att bevisa att dom ljuger.. Bes mannen som anlitats av säljaren har inget som helst ansvar gentemot dig och dessutom stod det klart och tydligt i protokollet att det var för hög fukthalt i krypgrunden vilket borde fått dig att ta en närmare kik själv innan du gav ditt sista bud och la pengar på en bes man. Säljaren är bara bunden till ert avtal så länge du uppfyller din del, dvs betalar det avtalade priset.
Snart har väl de 12 dagarna dessutom löpt ut och då är du tvungen att köpa huset.
Fattar inte vad du funderar på, vill dom inte pruta så köp eller hoppa av.. Jag hade köpt, att byta plast och installera en avfuktare är busenkelt och det klarar du eller nån kompis själv, kostar dig inte många kronor. Tycker att du är fjantig..
Du har inte ett smack att komma med mot säljarna, drar du igång en rättslig process kommer du att bli fattig..
Säljarna kan eg ljuga hur mycket dom vill, det är upp till dig att bevisa att dom ljuger.. Bes mannen som anlitats av säljaren har inget som helst ansvar gentemot dig och dessutom stod det klart och tydligt i protokollet att det var för hög fukthalt i krypgrunden vilket borde fått dig att ta en närmare kik själv innan du gav ditt sista bud och la pengar på en bes man. Säljaren är bara bunden till ert avtal så länge du uppfyller din del, dvs betalar det avtalade priset.
Snart har väl de 12 dagarna dessutom löpt ut och då är du tvungen att köpa huset.
Fattar inte vad du funderar på, vill dom inte pruta så köp eller hoppa av.. Jag hade köpt, att byta plast och installera en avfuktare är busenkelt och det klarar du eller nån kompis själv, kostar dig inte många kronor. Tycker att du är fjantig..
Jag hade tänkt och göra det på andra visningen och hade oöma kläder med mig samt ficklampa. Enligt besiktningsprotokollet var det lucka utifrån, så jag leta efter den men hitta inte den.FredrikR skrev:
Frågade mäklarn som inte hade en anning, så jag gick själv inomhus och kolla efter en lucka men hitta den ej. Sedan när jag hade min besiktningsman där så var det en lucka inomhus som det stod en möbel på.
Återigen inkompetens hos besiktningsmannen som hade skrivit att luckan var utifrån och mäklarn som inte vet nånting.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Överlåtelsebesiktning på redan besiktigat hus?
Köpa & Sälja hus -
Hur gör man för att på bästa och snyggaste sätt skarva klicktak? Jag lägger på ett uthus. På det stora taket är det redan gjort på ett snyggt sätt.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Köpte hus hos Kronofogden – så prutade han ner priset till en tredjedel
Artikelkommentarer