hyggabus skrev:
I denna diskussion refereras löpande till "TS", vilket gör diskussionen en smula obegriplig. Vad betyder TS ? "Trådskaparen" ? - Varför inte "Haniss" ?
Referensramar ska man förstås inte diskutera, men vad är det du inte begriper?

hyggabus skrev:
I denna diskussion refereras löpande till "TS", vilket gör diskussionen en smula obegriplig. Vad betyder TS ? "Trådskaparen" ? - Varför inte "Haniss" ?
Förkortningar som inte är uppenbara för alla är ju i någon mening per definition en dålig förkortning, det håller jag med om. Samtidigt är det inte självklart att skriva namnet på trådskaparen eftersom det i en längre tråd inte alltid är uppenbart för alla vem som en gång startade tråden. Skriver man TS inser i varje fall de flesta vem man syftar på.

I detta forum är TS en ganska vedertagen förkortning för trådskaparen så den lär nog fortsätta att användas.

Missade det i mitt förra inlägg, jag var tvungen att först expandera hela tråden och sedan söka efter TS med case matching för att koppla ihop att TS = Haniss. Jag läste rätt många inlägg om "TS" utan att begripa vem som åsyftades. Jag trodde rätt länge att någon annan medlem hade signaturen "TS"¨och letade därför efter denna signatur bakåt i tråden för att läsa ursprungs inlägget som kommenterades. TS är måhända en bra förkortning om man känner till den...

Alfredo skrev:
Har du någon uppfattning om hur mäklaren gjorde för att tro sig ha besvarat denna fråga?
Det vanliga är väl att mäklaren frågar något i stil med "Har ni finansieringen klar?"

hyggabus skrev:
TS är måhända en bra förkortning om man känner till den...
Du har en ganska ordentlig uppförsbacke framför dig om du tänker försöka övertyga internet om att TS är en dålig förkortning...

hyggabus skrev:
Missade det i mitt förra inlägg, jag var tvungen att först expandera hela tråden och sedan söka efter TS med case matching för att koppla ihop att TS = Haniss. Jag läste rätt många inlägg om "TS" utan att begripa vem som åsyftades. Jag trodde rätt länge att någon annan medlem hade signaturen "TS"¨och letade därför efter denna signatur bakåt i tråden för att läsa ursprungs inlägget som kommenterades. TS är måhända en bra förkortning om man känner till den...
Gå in på www.google.se

Sök på "vad betyder ts" och träff 2,3,4,5 och 6 avhandlar att TS betyder just Trådskapare./trådstartare.

Nyfniken skrev:
Du har en ganska ordentlig uppförsbacke framför dig om du tänker försöka övertyga internet om att TS är en dålig förkortning...
Han sa förvisso att det var måhända en bra förkortning, om man känner till den (läs han själv)
Men vid det här laget är den nog solklar för hyggabus :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.