18 106 läst ·
81 svar
18k läst
81 svar
Pruta på hus från 1909?
Förkortningar som inte är uppenbara för alla är ju i någon mening per definition en dålig förkortning, det håller jag med om. Samtidigt är det inte självklart att skriva namnet på trådskaparen eftersom det i en längre tråd inte alltid är uppenbart för alla vem som en gång startade tråden. Skriver man TS inser i varje fall de flesta vem man syftar på.hyggabus skrev:
I detta forum är TS en ganska vedertagen förkortning för trådskaparen så den lär nog fortsätta att användas.
Missade det i mitt förra inlägg, jag var tvungen att först expandera hela tråden och sedan söka efter TS med case matching för att koppla ihop att TS = Haniss. Jag läste rätt många inlägg om "TS" utan att begripa vem som åsyftades. Jag trodde rätt länge att någon annan medlem hade signaturen "TS"¨och letade därför efter denna signatur bakåt i tråden för att läsa ursprungs inlägget som kommenterades. TS är måhända en bra förkortning om man känner till den...
Gå in på www.google.sehyggabus skrev:Missade det i mitt förra inlägg, jag var tvungen att först expandera hela tråden och sedan söka efter TS med case matching för att koppla ihop att TS = Haniss. Jag läste rätt många inlägg om "TS" utan att begripa vem som åsyftades. Jag trodde rätt länge att någon annan medlem hade signaturen "TS"¨och letade därför efter denna signatur bakåt i tråden för att läsa ursprungs inlägget som kommenterades. TS är måhända en bra förkortning om man känner till den...
Sök på "vad betyder ts" och träff 2,3,4,5 och 6 avhandlar att TS betyder just Trådskapare./trådstartare.
Klicka här för att svara