5 306 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Pruta på bil hos bilhandlare!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 414 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 414 inlägg
Tack alla för era inspel! De ligger i linje med vad jag har hört på annat håll och jag har lagt till flera kloka synpunkter i min checklista inför bilköpet!
Det är begagnad bil med några år på nacken som är intressant. Körda mil mellan 3000-9000 ungefär (det sjuka är att de ligger ute för ungefär samma pris..). Det är faktiskt manuell och bensin jag letar efter då det passar oss bäst just nu.
Det är begagnad bil med några år på nacken som är intressant. Körda mil mellan 3000-9000 ungefär (det sjuka är att de ligger ute för ungefär samma pris..). Det är faktiskt manuell och bensin jag letar efter då det passar oss bäst just nu.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 414 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 414 inlägg
Hej!
Liten uppdatering för den som är intresserad. Gick och skrev på för bil i fredags och leverans blir i mitten av nästa vecka. Affären gick till så att jag såg den på Blocket, åkte till bilhandlaren, provkörde, la ett bud, fick budet godkänt och sen sedan skrev på.
Jag tror det är en god affär för bilhandlaren och en bekväm affär för mig. Då jag betalade ”kontant” (BG-betalning) och inte valde att köpa till något blev det en rätt ren affär för båda. Det passar mig bra just nu.
För den intresserade blev det en Skoda Octavia 2022 bensin manuell. En opretentiös familjefraktare!
Liten uppdatering för den som är intresserad. Gick och skrev på för bil i fredags och leverans blir i mitten av nästa vecka. Affären gick till så att jag såg den på Blocket, åkte till bilhandlaren, provkörde, la ett bud, fick budet godkänt och sen sedan skrev på.
Jag tror det är en god affär för bilhandlaren och en bekväm affär för mig. Då jag betalade ”kontant” (BG-betalning) och inte valde att köpa till något blev det en rätt ren affär för båda. Det passar mig bra just nu.
För den intresserade blev det en Skoda Octavia 2022 bensin manuell. En opretentiös familjefraktare!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 414 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 414 inlägg
Från 245 till 230 tkr. 245 tkr var för mycket för den här bilen (även om den har mer utrusning än de ”vanliga”) och 230 var okej för oss att ge och jag ville ha en snabb affär så jag är nöjd!C cpalm skrev:
Dessutom var handlaren i Malmö, alternativtet var att åka till Eskilstuna eller Karlstad och hämta en.
Klicka här för att svara