Mikael_L
Jag kan ju också nämna att jag har nöjt mig med 4 bar luft här, känner inte något behov av högre provtryck, då det sen aldrig kommer vara över 1 bar vid drift.

Gimner Gimner skrev:
Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska koppla och vad jag behöver för grejer för att provtrycka med luft.

Jag gör en garage plata och ska inte bygga på den förens nästa år så kan inte provtrycka med vatten.

Någon som kan komma med lite tips.

Har en bild på fördelaren här.

Hur ska man koppla det och vad behöver man för grejer?[bild]
För att ge dig ett svar på din fråga så säger jag följande.

Har du nog med kunskap att sätta ihop din fördelare och koppla in stigare och retur så är det väldigt enkelt och koppla på en provtryckare och pumpa in antingen vatten eller vattnen blandat med en glykolblandning. (Beoroende på vilken tid på året) Oavsett så har du inte pumpen eller tillsatserna du behöver så skulle jag nog rekomendera dig att gör allt klart sen ber du din lokala vss firma komma och provtycka slangen åt dig. Det blir både billigare och smidigare, skulle jag gissa på.

Jag köpte så jag kan koppla ihop och provtrycka med luft. Köpte en sån som sitter i bildäck typ och en manometer och ett t kors. Tryckmätare med manometer kopplad till ett T-kors i mässing hållen i handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en ventil liknande de som finns i bildäck, kopplad till manometer och T-kors för att provtrycka med luft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill inte utmana ödet med vatten

Gimner Gimner skrev:
Jag köpte så jag kan koppla ihop och provtrycka med luft. Köpte en sån som sitter i bildäck typ och en manometer och ett t kors. [bild] [bild]

Vill inte utmana ödet med vatten
Var köpte du bilventilen?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.