Renovering av stuga,

Jag och frugan bestämde oss för att gör allt själva, med hjälp av vänner och våra barn naturligtvis.
Men i huvudsak var det vi två som arbetade.
Jag kan rekommendera att prova på att renovera åtminstone ett rum helt och hållet från grunden.
Herreguuud vad man lär sig mycket.
Det blir absolut inte billigare, man gör fel och man får ta om, tänka om.
Men i slutänden så kan man känna stolthet över det utförda arbetet.

Vi har, plockat av ett gammalt tak och lagt nytt, nytt röte, ny papp, ny läkt, ny plåt.
Sen lyfte vi stugan efter en översvämning, plockade upp hela golvet, isolering, tross, plockade ner väggarna en hygglig bit upp, gräve ur gamla gjutna fundament och ställde nya med bättre höjd, byggde ny bärlina, (för att ha något att lyfta i), byggt ny yttervägg, flyttat dörren, satt in fönster.

Vi har lärt oss massor, saker som vi inte komemr att göra igen, vilken ordning vi måste göra saker och ting, men framförallt har vi lärt oss att VI KAN !! :cool:

På det futtiga veckorna semester som man har på sommaren hann vi inte riktigt undan hela renoveringen, men en hel del.

Vi har lyckats få ihop stugan så mycket att den är beboelig.
Men det återstår en hel del arbete ändå.
Men nu får det räcka för i år.

I övrigt kan jag varmt rekommendera att prova på att renovera någon del i sitt boende. Då menar jag inte måla taket och hänga nya tapeter. (Det kan ju vem som helst göra, nästan)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.