2 600 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Proppen går när jag trycker på strömbrytaren
I mitt kök har jag en dubbelströmbrytare till takuttagen. Inga lampor är inkopplade än (det sitter en sockebit i taket). När jag trycker den vänstra strömbrytaren uppåt går proppen. Öppnar man strömbrytaren har jag 3 kablar kopplade till den.
Vad kan det vara? och kan någon bifoga en bild på hur kablarna skall vara kopplade för att det ska vara rätt så att jag kan jämföra med hur det ser ut idag?
Tack.
Vad kan det vara? och kan någon bifoga en bild på hur kablarna skall vara kopplade för att det ska vara rätt så att jag kan jämföra med hur det ser ut idag?
Tack.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är inte fel på strömbrytaren, däremot det som är anslutet till den högra knappen.
Vad ska vi bifoga bild på, finns säkert 1000 olika strömbrytare genom tiderna.
Protte
Vad ska vi bifoga bild på, finns säkert 1000 olika strömbrytare genom tiderna.
Protte
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Som konstaterat, kortslutning på något vis.
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Eller så är det draget en nolla till brytaren (på någe vis).
Hade en gång i tiden tänkt en brytare mellan fas och nolla i vardagsrummet på ett skåp med texten "RÖR EJ", men det blev inte.
Protte
Hade en gång i tiden tänkt en brytare mellan fas och nolla i vardagsrummet på ett skåp med texten "RÖR EJ", men det blev inte.
Protte
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Den självklara frågan är ju: Vad har hänt?
Har det fungerat tidigare?
Har någon ändrat något sedan det fungerade? Inte nödvändigtvis i köket, kanske borrat genom elröret i väggen vid skåpuppsättning?
Har det fungerat tidigare?
Har någon ändrat något sedan det fungerade? Inte nödvändigtvis i köket, kanske borrat genom elröret i väggen vid skåpuppsättning?
Klicka här för att svara
