5 613 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Propp som går - är detta rimligt?`
det var en av de få moderna prylar jag skulle vilja ha i mitt hem...
Aha, det förklarar varför jag inte hittade tröga säkringar. Blev riktigt irriterad i onödan tydligen.Mikael_L skrev:Det man vanligast får tag på är gl/gG, som är en kombination av både snabb och trög.
Diazedsäkringar, fabrikat IFÖ, typ gG enligt IEC-norm 60269-3-1. Ersätter både tröga och snabba säkringar. Karaktäristiken kan sammanfattas som trög i överströmsområdet och snabb i kortslutningsområdet. Säkringarna har hög brytförmåga, god selektivitet, effektiv strömbegränsning och låga effektförluster.
HIttade detta på nätet saxat ur en recension:
"I communicated with NAD's Cas Oostvogel, and it seems although physically the 218THX is bigger and heavier (due mainly to the size of the larger "Holmgren" toroidal transformer)..."
Då tror jag du kan räkna med att den kan dra med sig en säkring i starten då och då. En säkring som tål hög kortslutningsström snarare än hög överström är optimalt för en toroid.
Pen
"I communicated with NAD's Cas Oostvogel, and it seems although physically the 218THX is bigger and heavier (due mainly to the size of the larger "Holmgren" toroidal transformer)..."
Då tror jag du kan räkna med att den kan dra med sig en säkring i starten då och då. En säkring som tål hög kortslutningsström snarare än hög överström är optimalt för en toroid.
Pen
Klicka här för att svara