Hej!
Lagom till alla gäster ska komma över och fira min syster så går proppen. Vanligtvis brukar de bara vara att trycka upp spaken igen och stänga av något som är på men idag var det en annan historia. Det är så att en av de 4 spakarna inte går att trycka upp igen. den sitter inte fast eller något men det finns inget klick, så nu sitter vi här med begränsad el i våran lägenhet samtidigt som gästerna väller in.
Några förslag på vad jag ska göra?

Koppla ur alla förbrukare och se om det går att fälla upp säkringen. Dra ur alla stickproppar, stäng av alla lampor etc. Om detta funkar så kopplar du till en förbrukare i taget tills säkringen går igen.

Antingen har du kortis nånstans eller så är automatsäkringen trasig.
Slå av huvudbrytaren, går det att återställa så är det kortis, felsök enl aspa-hasses modell.
Om inte är säkringen trasig, bara att byta ut.

Brukar den gå ofta? En automatsäkring håller inte för obegränsat med automatiska frånslag. I sådana fall är det bara att byta.

Vänta ett par minuter så den hinner kyla ner sig innan du sätter på den igen, kan hjälpa ibland för mig iallafall.

Tur att det inte var den säkringen som du matar datorn med som gick

:eek: Han har kanske en bärbar med laddat batteri. :D

aspa-hasse skrev:
Tur att det inte var den säkringen som du matar datorn med som gick
Påminner mig om något jag hörde på radion i fredags. Det var strömavbrott i Norrbotten. En äldre kvinna intervjuades. Hon hade fått dåligt med information från kraftbolagets telefonkundtjänst, men de hade iallafall informerat om att hon kunde hålla sig uppdaterad via deras hemsida :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.