1 083 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Propp i vattenledning?
En WC-stol i husets övervåning tar inte längre till sig vatten. En badkars/duschblandare i undervåningen släpper igenom allt mindre mängder varmvatten. Husets övriga tappställen funkar fint. Hur spårar jag lättast problemets orsaker? Rätt diagnos verkar vara slam/skräp/lort i någon rörkrök samt i bottenvåningens blandarfilter.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Tack jonaserik. Jag fick bukt med en tappkran på det viset, Ska nu ge mig på en krånglande, termostatstyrd duschblandare med samma metod. Här misstänker jag kalk/ockraavlagringar kring termostatdelen. Ska stänga av vattnet, skruva isär blandaren och rengöra med ättika. Blandaren är bara 15 år gammal och bör gå att få bukt med. Allt i huset - inklusive jag själv - är gamla grejor, som går att fixa. Det mesta går att avhjälpa - eventuellt efter en djupdykning i stora skrotlådan.😇J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara