Oled är ju naturligtvis ännu bättre

VW har kommit ut med flera boxar har jag sett
Den billigaste 4500,00
Kan Du kolla på detta
Mvh

T TransKopp skrev:
Den billigaste 4500,00
Kan Du kolla på detta
Mvh
Åh, den var ju nice!
Stöder även "Dynamisk Lastbalansering (Blackout Protection)" men de skriver att man behöver ha en extra "strömtransformator" men den måste väl in på inkommande, väl?
Man undrar ju hur den kommunicerar med laddaren sen...?

T TransKopp skrev:
Den billigaste 4500,00
Kan Du kolla på detta
Mvh
Verkar vara prisvärd: https://www.nyteknik.se/elbilar/sa-mycket-kostar-volkswagens-laddboxar-id-charger-6997168
anders07 anders07 skrev:
Åh, den var ju nice!
Stöder även "Dynamisk Lastbalansering (Blackout Protection)" men de skriver att man behöver ha en extra "strömtransformator" men den måste väl in på inkommande, väl?
Man undrar ju hur den kommunicerar med laddaren sen...?
Den behöver tre strömtransformatorer om man skall använda den med tre-fas (vilket man naturligtvis vill).

Jag håller med om att den verkar rätt prisvärd, men man behöver kolla lite mer på detaljerna gissar jag. Det är där som djävulen brukar gömma sig. Jag har inte hittat några fulla villkor för ett köp. Har någon annan gjort det?

Jag kikade genom manualen innan, det var inte speciellt tydligt men det verkar som att man ansluter strömtrafona rakt in i enheten.

Man kan också få den installerad för 14000kr till :crysmile:

• Haha
Peter2400
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kikade genom manualen innan, det var inte speciellt tydligt men det verkar som att man ansluter strömtrafona rakt in i enheten.

Man kan också få den installerad för 14000kr till :crysmile:
Tack!

Verkar ju konstigt, ska det vara Dynamisk Lastbalansering (Blackout Protection) så måste den ju ha ha koll på hushållets huvudsäkring och total förbrukning... :o

@anders07
Därför får man sätta sina strömtransformatorer på lämpligt ställe där man kan mäta det.
Maxström ställer man via dip-switchar (hej och välkommen tillbaka till 90-talet)

@anders07
Därför får man sätta sina strömtransformatorer på lämpligt ställe där man kan mäta det.
Maxström ställer man via dip-switchar (hej och välkommen tillbaka till 90-talet)
Ouff... Har ju ca 50 meter mellan inkommande och garaget... Måste gräva ner en ny kabel för det då gissar jag...

anders07 anders07 skrev:
Ouff... Har ju ca 50 meter mellan inkommande och garaget... Måste gräva ner en ny kabel för det då gissar jag...
Det är så jag tolkar det iaf.
Jag har tur och har inkommande el i ett skåp på garaget, och att all ström går genom garagets elcentral ca 5m från där en eventuell laddbox hamnar.

• Gilla
Warleod
  • Laddar…
Det är så jag tolkar det iaf.
Jag har tur och har inkommande el i ett skåp på garaget, och att all ström går genom garagets elcentral ca 5m från där en eventuell laddbox hamnar.
Å andra sidan borde jag få ner en 5G10 till garaget ändå eftersom Ellevio har dragit ny matning vid vägen och ska ta bort stolpen bakom huset småningom så kan jag lägga huvudcentralen i/vid garaget...

PS! Djurgården eller Åland, @13th Marine ? ;)

@anders07
Inget av det ;)
Det är mest för att jag efterfrågade en Skånsk flagga, och fick följande svar:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi är många som vill ha skåneflaggor. Men vi måste också tänka på alla i Jämtland, Dalarna, Åland med mera, det blir ganska många flaggor som ska hanteras.
Men måste jag välja får det nog bli Åland, sport intresserar mig ej ;)

Ah, jag är ju Ålänning, så måste fråga... :)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Bumpar tråden för att se hur långt ni kommit med egna laddboxar.

Jag letar själv efter en 1-fas box som har något typ av interface så jag kan styra laddströmmen som finns tillgängligt enligt min egna styrsystem från huset men hittar inget "öppet". Ett annat alternativ är att modifiera en befintlig "dum" laddbox så jag kan styra pulsbredden på controll pilot signalen via modbus eller ethernet.

(Blir lite mörkrädd när man ser hur företag säljer subventionerade laddboxar med installation till konsument med ockerpriser i sann "staten är en bankomat"-ära.... )

• Gilla
martin43
  • Laddar…
Jag var inställd på att bli tvungen att bygga en för att få det jag vill ha (full kontrol, lokalt api) men det behövs ej eftersom denna redan har allt:
https://go-e.co/produkte/go-echarger-home/
Enkelt men fullständigt http lokalt api, modbus tcp, ifttt, stöd för tio tags, en komplett app där man kan göra alla inställningar, inbyggd trefas elmätning (per tag) osv.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.