P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Så var det dags att göra något år toaletten från 1965. Tjuvstartade lite i veckan och idag åkte porslinet ut samt golv och avlopp vilket inte var det lättaste att få isär. Om det är någon som är intresserad av porlinet som är helt och fint så är det till salu för en billig pening, dock inte blandaren och påsklijorna 
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Pysslade lite mera idag. Ska ju ha klinkers på golvet så det blir 22mm golvspån men det är väl för långt mellan reglarna för att det ska bära?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Blir inte riktigt klok på det här. Golvspånet lägger jag väl på tvären, diagonalt mot golvbjälkarna. Avståndet mellan bjälkarna blir då ca 55-60cm, behöver jag sätta någon regel där skarven mellan de spontade skivorna hamnar eller räcker det som det är? Längst in i rumet mot ytterväggen finnns ingen regel att vila mot så där tänkte jag skruva dit en regel som stöd.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Vanligt trälim(vitlim) för golv ska väl fungera eller ska det vara starkare grejer? Dum fråga, men det är bara spånten som limmas, inte mot reglarna väl?magentis skrev:
Vanligt trälim, å jag brukar limma alla träytor som har kontakt med varandra, annars blir det "golvknarr". Det finns säkert några "sanningar" med limmning jag inte känner till, men en limsträng extra är bättre, än en för lite.., det anser jag i varje fall.
magentis.
magentis.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Jobbat på lite i helgen. Alla väggar har fått OSB och gips. En del VVS arbeten återstår innan väggen under handfatet kan byggas igen. Ska också sänka taket lte samt montera ett par spottar.