287 071 läst ·
518 svar
287k läst
518 svar
Projekt taklyft!
Administrator
· Skåne
· 8 630 inlägg
Fint, passar perfekt i ert hus! Ser fram emot att få se slutresultatet. 
Bjälklaget är snart klart. Ska in med fler kortlingar och förstärkningar runt rör.
Reglar cc30 i båda riktningar, onödigt kanske enligt vissa. Men det kostar bara några hundringar extra och någon extra timme arbete.
Golvspån på det, stålnät och 25mm fiberförstärkt flyt så ska det stå pall för ett mindre världskrig!
Reglar cc30 i båda riktningar, onödigt kanske enligt vissa. Men det kostar bara några hundringar extra och någon extra timme arbete.
Golvspån på det, stålnät och 25mm fiberförstärkt flyt så ska det stå pall för ett mindre världskrig!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har inte fått lös så mycket byggtid det sista😶🌫️
Gnetat på med rördragning.
Igår kopplade jag ihop stammen från övervåningen iaf.
Ett riktigt "skitjobb" att kapa isär den gamla stammen för att få dit grenrör och skjutmuffar! Trångt och allmänt grisigt.
Lekt med Ai lite så här har ni målbilden för altanen. Räcke bygger vi i sommar.
Farstukvist byggs nästa år.
Gnetat på med rördragning.
Igår kopplade jag ihop stammen från övervåningen iaf.
Ett riktigt "skitjobb" att kapa isär den gamla stammen för att få dit grenrör och skjutmuffar! Trångt och allmänt grisigt.
Lekt med Ai lite så här har ni målbilden för altanen. Räcke bygger vi i sommar.
Farstukvist byggs nästa år.
Logga in
Skapa konto
Utöver snickrandet så är garage och motorsport mina största intressen. Planen i huvudet har funnits sen vi köpte fastigheten. Ai har omvandlat tankar till bilder.
Plattan finns redan men med ett genomuselt garage, rötskador i både tak och väggar och obefintlig isolering. Jag kommer riva det gamla och bygga upp det nya på den gamla plattan. Planen är även att starta bolag och bedriva däckförsäljning och montering i liten skala. Nu har ni en liten inblick i min kommande 5års plan för att hålla denna tråden levande👀🫡 Men först, 100% färdigt hus!!
Plattan finns redan men med ett genomuselt garage, rötskador i både tak och väggar och obefintlig isolering. Jag kommer riva det gamla och bygga upp det nya på den gamla plattan. Planen är även att starta bolag och bedriva däckförsäljning och montering i liten skala. Nu har ni en liten inblick i min kommande 5års plan för att hålla denna tråden levande👀🫡 Men först, 100% färdigt hus!!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Svårt att se ordentligt men det är väldigt stora urjackningar för rören samt alldeles för korta förstärkningar. Speciellt innanför dörren där det är mycket trafik hela tiden.MTech skrev:
Bjälklaget är snart klart. Ska in med fler kortlingar och förstärkningar runt rör.
[bild][bild]
Går det inte att dra rören på något annat sätt?
Tack för input. Jag ska bygga på med fler förstärkningar och kortlingar innanför dörren.Matti_75 skrev:
Det kommer i princip bli cc30 i båda riktningar när jag är klar.
Det är tyvärr enda vägen för rören att gå, jag har ett schakt/garderob precis under dörren där jag går ner med 110 stammen.
Då var ställningen uppe igen. Dave rörde runt uppe på taket.
Vi klarade oss lindrigt jämfört med många men jag känner ändå att det kräver ställning och krypa omkring och rätta till takpannor.
Vi ska passa på att tvätta midjan när vi ändå har ställning uppe.
Vi klarade oss lindrigt jämfört med många men jag känner ändå att det kräver ställning och krypa omkring och rätta till takpannor.
Vi ska passa på att tvätta midjan när vi ändå har ställning uppe.
Logga in
Skapa konto
En bra dag för att tillverka handledare till altanen.
Överhandsfräs och regelvirke!
Överhandsfräs och regelvirke!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stolpar tillverkade till altanens farstukvist!
6 Stolpar och 3 överliggare är färdiga för målning.
Denna gången bygger jag i 115×115 limträ.
6 Stolpar och 3 överliggare är färdiga för målning.
Denna gången bygger jag i 115×115 limträ.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara