287 061 läst ·
518 svar
287k läst
518 svar
Projekt taklyft!
Min detaljplan hittade jag på deras hemsida!S Swing3r skrev:Uppskattar det inspelet och håller med dig.
Vi har bara stämt digitalt (gratis) möte med arkitekt för att se vad de vill ha för att rita på det egentligen. Men med det sagt så vill jag så klart vara helt säker på att det har möjlighet att gå igenom om man väljer att gå vidare.
Kan jag göra mer efterforskning själv? Dvs fråga Huddinge kommun i ärendet innan?
I vårt fall blir bara övervåningen lite högre, antal plan samma och vind förblir oinredd
Väldigt smidigt. Gick efter den när jag ritade huset. Blev godkänt efter en mindre justering av WC utrymmet.
Hej på er!!
Vi har kommit till en fas i livet där vi inte hinner så mycket med huset! Det säger sig väl själv när vi båda jobbar heltid och numera har alla 4 barn aktiviteter🙈
Farstukvisten ni fått en smygtitt på förra sommaren är nu färdigställd.
Pelare, handledare och vindskivor är tillverkade av mig.
Staketspjälor från hornbach.
Konsoler och nockdekor har Gårdslyckan Snickarglädje tillverkat!
Vi har kommit till en fas i livet där vi inte hinner så mycket med huset! Det säger sig väl själv när vi båda jobbar heltid och numera har alla 4 barn aktiviteter🙈
Farstukvisten ni fått en smygtitt på förra sommaren är nu färdigställd.
Pelare, handledare och vindskivor är tillverkade av mig.
Staketspjälor från hornbach.
Konsoler och nockdekor har Gårdslyckan Snickarglädje tillverkat!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nästa smygtitt. Vi har inte haft altan sen vi dränerade 2012. Nu är vi på g🕺
Det blir precis samma stuk som farstukvisten på framsidan med spjälor, egenfrästa handledare.
En exakt likadan farstukvist som på framsidan så vi kan ha en utemöbel under tak på altanen.
Med erfarenheten av farstukvisten på framsidan så räknar jag med att baksidan är 100% färdig någon gång under 2027🤭
Hoppas ni har tålamod att fortsätta följa galenskaperna😝
Det blir precis samma stuk som farstukvisten på framsidan med spjälor, egenfrästa handledare.
En exakt likadan farstukvist som på framsidan så vi kan ha en utemöbel under tak på altanen.
Med erfarenheten av farstukvisten på framsidan så räknar jag med att baksidan är 100% färdig någon gång under 2027🤭
Hoppas ni har tålamod att fortsätta följa galenskaperna😝
Hur går det för er? Om du inte vill hålla frågorna privat kan vi ta det här i tråden? Diskussionen kan ju komma till nytta för andra som söker!S Swing3r skrev:
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
God jul och god fortsättning! Månaderna flyger!
Äldsta dottern har fått en klädkammare och ommålat rum. Det är bra att man gör om innan man är klar i andra änden🫨🤔
Kommer bilder, när detta är klart ska vi ta tag i toaletten på övervåningen som är "gömd och glömd" sen taklyftet. Herregud i februari är det 5år sen vi drog igång galenskaperna!!
Äldsta dottern har fått en klädkammare och ommålat rum. Det är bra att man gör om innan man är klar i andra änden🫨🤔
Kommer bilder, när detta är klart ska vi ta tag i toaletten på övervåningen som är "gömd och glömd" sen taklyftet. Herregud i februari är det 5år sen vi drog igång galenskaperna!!
Logga in
Skapa konto
Byggt en klädkammare till dottern och samtidigt målade vi om rummet! Salningar och dörr kvar!
I veckan var jag på ett hyvleri och beställde taklister. Nu är det ju 6år sen vi påbörjade taklyftet så det är väl dags att få upp dom🤭
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I veckan var jag på ett hyvleri och beställde taklister. Nu är det ju 6år sen vi påbörjade taklyftet så det är väl dags att få upp dom🤭
Jag har även påbörjat våran toalett på övervåningen som vi ska göra parallellt med taklister. Där får det väl bli lite löpande uppdateringar.
När toaletten och taklister är klart kan vi stänga projektet helt som påbörjades 2020! Galet vad tiden springer iväg!
När toaletten och taklister är klart kan vi stänga projektet helt som påbörjades 2020! Galet vad tiden springer iväg!
Planerar toalett/badrum som sagt.
Jag har ju prisol och koppar i övriga huset men nu tänkte jag använda rör i rör istället dvs pex. Främst för att det är så mycket enklare att dra genom bjälklag osv.
Jag hade över en del prisol från att jag drog nytt till elementen men det veckade sig när jag gick ut från garderoben till badrummet. Jag gav upp efter andra försöket...
Det kommer komma mycket frågor här så hugade rörmokare får gärna titta in🙈 Jag ska dra slangen själv men kommer inte koppla något. Dock har jag ingen röris för tillfället!
Jag har ju prisol och koppar i övriga huset men nu tänkte jag använda rör i rör istället dvs pex. Främst för att det är så mycket enklare att dra genom bjälklag osv.
Jag hade över en del prisol från att jag drog nytt till elementen men det veckade sig när jag gick ut från garderoben till badrummet. Jag gav upp efter andra försöket...
Det kommer komma mycket frågor här så hugade rörmokare får gärna titta in🙈 Jag ska dra slangen själv men kommer inte koppla något. Dock har jag ingen röris för tillfället!
Jag har börjat regla upp badrummet. Det är litet och trångt men vi får göra det bästa av ytan.
Det ser lite märkligt ut då en hemmasnickrad förstärkning med 3×220 ligger precis i sidan på badrummet.
Men jag reglar upp cc30 och kommer även dunka dit en hel del kortlingar. Jag fick massa spillbitar över så jag kan likaväl skruva in dom i konstruktionen än att elda upp dom i kaminen.
Det blir ett litet sittbadkar på 130cm som vi förmodligen inte kommer använda jättemycket men det finns där.
Viktigast är att vi får en toalett till. I dagsläget har vi bara en toalett och det är snålt på 6personer.
Jag hade visst glömt att fota helt så bilder kommer. Ett regelverk i ett badrum är väl inte det mest intressanta dock!
Det ser lite märkligt ut då en hemmasnickrad förstärkning med 3×220 ligger precis i sidan på badrummet.
Men jag reglar upp cc30 och kommer även dunka dit en hel del kortlingar. Jag fick massa spillbitar över så jag kan likaväl skruva in dom i konstruktionen än att elda upp dom i kaminen.
Det blir ett litet sittbadkar på 130cm som vi förmodligen inte kommer använda jättemycket men det finns där.
Viktigast är att vi får en toalett till. I dagsläget har vi bara en toalett och det är snålt på 6personer.
Jag hade visst glömt att fota helt så bilder kommer. Ett regelverk i ett badrum är väl inte det mest intressanta dock!
Administrator
· Skåne
· 8 624 inlägg
Spännande! Du har ingen skiss på det lilla badrummet man kan få se?
Det har vi tyvärr inte. Vi bygger från huvudet🤭Marlen Eskilsson skrev:
Placeringen av badkar löste vi genom att släpa upp vårat nuvarande och ställa in på bjälklaget och vrida, justera osv!
Men det blir sekelskiftes stuk liknande detta!
Logga in
Skapa konto