S Swing3r skrev:
Uppskattar det inspelet och håller med dig.

Vi har bara stämt digitalt (gratis) möte med arkitekt för att se vad de vill ha för att rita på det egentligen. Men med det sagt så vill jag så klart vara helt säker på att det har möjlighet att gå igenom om man väljer att gå vidare.

Kan jag göra mer efterforskning själv? Dvs fråga Huddinge kommun i ärendet innan?

I vårt fall blir bara övervåningen lite högre, antal plan samma och vind förblir oinredd
Min detaljplan hittade jag på deras hemsida!
Väldigt smidigt. Gick efter den när jag ritade huset. Blev godkänt efter en mindre justering av WC utrymmet.

• Gilla
Swing3r
  • Laddar…
K
MTech MTech skrev:
Bjussar på en sneakpeak till på farstukvisten.

stolpar och handledare är tillverkade av mig och handöverfräsen.

[bild][bild][bild]
Hittade denna tråd idag, mycket imponerande och inspirerande.
Stora hatten av!😃😃😃

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Hej på er!!
Vi har kommit till en fas i livet där vi inte hinner så mycket med huset! Det säger sig väl själv när vi båda jobbar heltid och numera har alla 4 barn aktiviteter🙈

Farstukvisten ni fått en smygtitt på förra sommaren är nu färdigställd.

Pelare, handledare och vindskivor är tillverkade av mig.

Staketspjälor från hornbach.

Konsoler och nockdekor har Gårdslyckan Snickarglädje tillverkat!

Dekorerad och färdigställd farstukvist med pelare, handledare och vindskivor, omgiven av grus och planterade blommor framför ett ljusmålat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstukvist på vit trävilla med detaljrika snickerier och blommor; hus med rött tegeltak och trädgård i bakgrunden.
Skapa konto
Vit träfarstukvist med snickarglädje och gröna detaljer. Röda blommor och krukor vid trappan. Huiset har en vit fasad.
Skapa konto
Vit farstukvist på ett trähus med snickarglädje, pelare, handledare och staketspjälor. Blomsterdekorationer vid entrén.
Skapa konto
Vit husfasad med rött tak, omgiven av grönska och ett stort träd, med en nybyggd farstukvist och byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto
Rött hus med vita fönster och entré, beläget på en grönskande sluttning i lantlig miljö. Klarblå himmel och omgivande träd i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Elektra och 29 till
  • Laddar…
Nästa smygtitt. Vi har inte haft altan sen vi dränerade 2012. Nu är vi på g🕺

Det blir precis samma stuk som farstukvisten på framsidan med spjälor, egenfrästa handledare.

En exakt likadan farstukvist som på framsidan så vi kan ha en utemöbel under tak på altanen.

Med erfarenheten av farstukvisten på framsidan så räknar jag med att baksidan är 100% färdig någon gång under 2027🤭

Hoppas ni har tålamod att fortsätta följa galenskaperna😝

• Påbörjad altanbyggnation i trädgård med träramar och verktyg i gräset, omgiven av grönska och med förråd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Byggaren Bengt och 9 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Hittade denna tråd idag, mycket imponerande och inspirerande.
Stora hatten av!😃😃😃
Tackar för det🫡

S Swing3r skrev:
Hej, blev så sjukt inspirerad av detta. Har bokat möte med arkitekt för att rita på taklyft (vi har liksom en onödigt låg övervåning och det är ändå hög tid att byta taket) skjuter dig någon välvald fråga i PM i dagarna, hoppas det är ok!
Hur går det för er? Om du inte vill hålla frågorna privat kan vi ta det här i tråden? Diskussionen kan ju komma till nytta för andra som söker!

• Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Stomme och trall är klart på altanen sånär på lite trallskruv.

Kul projekt.

Nu börjar det jobbiga, räcke, snickarglädje och ännu en farstukvist.

Nybyggd altandäck med träplankor bredvid ett vitt hus, omgiven av grönskande träd med en stege och gräs i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anjo06 och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.