273 319 läst ·
502 svar
273k läst
502 svar
Projekt taklyft!
Min detaljplan hittade jag på deras hemsida!S Swing3r skrev:Uppskattar det inspelet och håller med dig.
Vi har bara stämt digitalt (gratis) möte med arkitekt för att se vad de vill ha för att rita på det egentligen. Men med det sagt så vill jag så klart vara helt säker på att det har möjlighet att gå igenom om man väljer att gå vidare.
Kan jag göra mer efterforskning själv? Dvs fråga Huddinge kommun i ärendet innan?
I vårt fall blir bara övervåningen lite högre, antal plan samma och vind förblir oinredd
Väldigt smidigt. Gick efter den när jag ritade huset. Blev godkänt efter en mindre justering av WC utrymmet.
Hej på er!!
Vi har kommit till en fas i livet där vi inte hinner så mycket med huset! Det säger sig väl själv när vi båda jobbar heltid och numera har alla 4 barn aktiviteter🙈
Farstukvisten ni fått en smygtitt på förra sommaren är nu färdigställd.
Pelare, handledare och vindskivor är tillverkade av mig.
Staketspjälor från hornbach.
Konsoler och nockdekor har Gårdslyckan Snickarglädje tillverkat!
Vi har kommit till en fas i livet där vi inte hinner så mycket med huset! Det säger sig väl själv när vi båda jobbar heltid och numera har alla 4 barn aktiviteter🙈
Farstukvisten ni fått en smygtitt på förra sommaren är nu färdigställd.
Pelare, handledare och vindskivor är tillverkade av mig.
Staketspjälor från hornbach.
Konsoler och nockdekor har Gårdslyckan Snickarglädje tillverkat!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nästa smygtitt. Vi har inte haft altan sen vi dränerade 2012. Nu är vi på g🕺
Det blir precis samma stuk som farstukvisten på framsidan med spjälor, egenfrästa handledare.
En exakt likadan farstukvist som på framsidan så vi kan ha en utemöbel under tak på altanen.
Med erfarenheten av farstukvisten på framsidan så räknar jag med att baksidan är 100% färdig någon gång under 2027🤭
Hoppas ni har tålamod att fortsätta följa galenskaperna😝
Det blir precis samma stuk som farstukvisten på framsidan med spjälor, egenfrästa handledare.
En exakt likadan farstukvist som på framsidan så vi kan ha en utemöbel under tak på altanen.
Med erfarenheten av farstukvisten på framsidan så räknar jag med att baksidan är 100% färdig någon gång under 2027🤭
Hoppas ni har tålamod att fortsätta följa galenskaperna😝
Hur går det för er? Om du inte vill hålla frågorna privat kan vi ta det här i tråden? Diskussionen kan ju komma till nytta för andra som söker!S Swing3r skrev:
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Projekt: Den stora gröna hyllan
Möbelsnickeri -
Projekt: Fiber mellan hus och garage
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Hur koppla ihop dator—>projektor—>surroundstereo
HiFi, TV & Hembio -
Konsult för projektering av fastighet (Norra Stockholm)
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Så j*vla less på projekt som inte går som man vill
Övrigt Off Topic