Tack för tipsen om plåtmontering. Till slut blev det 1st 45x95 + 1st 45x45 på vardera sida som plåtarna ligger på.
Ett spännband diagonalt över i mitten och en på vardera sida över reglarna.

Fil 2015-11-12 00 01 29.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fil 2015-11-12 00 04 36.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fil 2015-11-12 00 05 14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fil 2015-11-12 00 05 44.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser högst rekorderligt ut! Själv har jag just fått mina plåtar på plats (6x10m täckyta) och monterat dessa på likadana reglar som du beskriver. På kortsidorna (som är exponerade för vind i vår placering) har jag satt plankor för att undvika att få in löv och vind under plåten. Ingen förankring i trallen är gjord och stormen som drog in i helgen (med medelvind över 25 m/s och byar uppåt 40 m/s) var inga problem. Täckningen har inte rört sig ett dyft. Däremot blåste byggställningar omkull, gasolgrillar blåste bort och takpannor flög i väg hos grannarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.