Allvetare
· Västra götaland
· 9 216 inlägg
Jag lade någon minut eller två på att försöka förstå vad det var för konstig utbyggnad till farstu din granne hade, innan jag insåg att det var en ljuslykta ....
Hela området har luftledningar fortfarande och det gräver man ner nu i ett projekt som sträcker sig över ett par år och drygt 1000 fastigheter. Det bara råkade sammanfalla med att jag själv skulle göra förändringar som ändå innebar mätarflytt etc så bra att göra flera flugor på smällen samtidigt....
njae, jag har faktiskt ingen luftsladd men har uppmärksammat Ellevio på möjligheten att byta min kabel ändå och samtidigt flytta ut mätarplatsen. Normalt skulle jag få stå för hela kostnaden i detta läge men nu har vi delat på det på ett sätt som ger en win-win.
Mer än vad jag tänkt är mitt mellannamn säger frugan. Skulle också byta central, blev till slut ny el i gamla delen av huset samt ny jordkabel in från huvudcentralen när jag ändå hade farten uppe och av nån udda anledning slutar alla mina projekt så här
Här hemma brukar man ofta höra "öhum ja, lite Alfons bara!" både från mig och mannen när den ena vill ha hjälp/är klar att åka. Så det känns igen!
Jag skulle bara utöka befintlig central med två nya brytare till det nya köket. Det slutade med elmaterial för nästan 10k mer än beräknat för en helt ny central och omdragen el både ut och till den delen av huset där köket är...
Jag skulle bara utöka befintlig central med två nya brytare till det nya köket. Det slutade med elmaterial för nästan 10k mer än beräknat för en helt ny central och omdragen el både ut och till den delen av huset där köket är...
Liknande trådar
-
Projekt hönshus - inte rört ett verktyg sedan slöjden i mellanstadiet
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan man isolera med skum på ett större parti?
Isolering -
Altanprojekt, altan med utetak
Altan & Uteplats -
Använda 600m2 klippare på större yta
Robotgräsklippare -
Snabbstelnande Betong för större projekt
Byggmaterial & Byggteknik