24 548 läst ·
49 svar
25k läst
49 svar
Projekt: Ny kakelugn
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Olivinsten i något bruk. Rejält tungt i alla fall. Sedan sammanfogat med lerbruk. Plattorna satta med någon Ardex flexibel fästmassa (kommer inte ihåg produktnamnet).
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
I första hand en månad tills lerbruket har torkat ordentligt. Då får man börja elda försiktigt. Sedan skall ju hela anläggningen inkl. skorsten ha blivit godkänd av sotaren. För min del saknas öven skorstenen så det dröjer ett tag innan eldning blir aktuellt.Åsa Lund skrev:
Får man fråga af slutnotan landade på, jag antar att du använde Gabriel själva till montering ? MvhJohan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg

