71 071 läst ·
138 svar
71k läst
138 svar
Projekt: Mitt garagebygge!
Medlem
· Halland
· 30 inlägg
Intressant! Köpte hus med tillhörande garage där garaget inte var helt klart. Gips hela vägen ner mot betonggolvet. Hade varit trevlig med någonting som håller fukt borta från gipset. Exempelvis när det rinner vatten / smälter snö från bilen rör det sig mot väggen.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Jag har tom. vattensäkrat förvaringshyllan i garaget 🤗Magfli skrev:
Det går att fixa i efterhand.Magfli skrev:
Smeta på tätskikt som är avsett att sitta bakom kakel / klinker.
Tål vatten och är omöjligt att få bort. 👍
//AA
Hade helt glömt bort att jag har denna tråden och inte uppdaterat på väldigt länge men men.
Har lagt klinkers i mitt Verktygs/Kompressor rum.
Andra gången jag la klinkers blev väldigt bra och nöjd!
Var noga med stöd linjer!
Byggde en hylla för mina bosch maskiner.
Sitter fast med 3d printade "hållare" så du kan bara trycka in sidorna på lådan och lyfta av de om man vill ta den med sig.
Bytat ut min gamla kompressor till en som är några strl större och med tork!
ska bara bygga något som Vattnet från torken kan rinna ner i.
Någon hållare till en dunk eller något.
Har även så jag kan starta komp. utanför rummet och en lampa som indikerar att den är igång!
Jag och Pappa byter servo slang på hans bil.
Köpte inredning från garageinredning.se deras pro serie.
fick lägga en bänk skiva löst med pga fyller man jämt och ska ha gille så måste man ju ha någon stans att servera maten ju!
Senaste jag byggt i garaget är in vinsch trådlöst styrd så jag kan enkelt lyfta upp och ner tyngre saker från loftet.
byggde med skjut ports skenor så jag kan dra den fram och tillbaka.
funkar grymt bra. ska bara komma på något sätt att hänga upp kablen med så den följer med!
Har lagt klinkers i mitt Verktygs/Kompressor rum.
Andra gången jag la klinkers blev väldigt bra och nöjd!
Var noga med stöd linjer!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggde en hylla för mina bosch maskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter fast med 3d printade "hållare" så du kan bara trycka in sidorna på lådan och lyfta av de om man vill ta den med sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bytat ut min gamla kompressor till en som är några strl större och med tork!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ska bara bygga något som Vattnet från torken kan rinna ner i.
Någon hållare till en dunk eller något.
Har även så jag kan starta komp. utanför rummet och en lampa som indikerar att den är igång!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag och Pappa byter servo slang på hans bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte inredning från garageinredning.se deras pro serie.
fick lägga en bänk skiva löst med pga fyller man jämt och ska ha gille så måste man ju ha någon stans att servera maten ju!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Senaste jag byggt i garaget är in vinsch trådlöst styrd så jag kan enkelt lyfta upp och ner tyngre saker från loftet.
byggde med skjut ports skenor så jag kan dra den fram och tillbaka.
funkar grymt bra. ska bara komma på något sätt att hänga upp kablen med så den följer med!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Började i somras med att lägga sten och fixa runt garaget med.
fick låna en minigrävare av min kompis, har aldrig kört innan så fick gå en väldigt snabb kurs,
inga missöden mer än att jag lyckades kränga av ena bandet en gång.
Blir fort en röra när man gräver och är ovan.
In med flis och har börjat lägga lite
Börjat att lägga muren med.
45 Graders vinklarna var något riktigt skit att få till.
fick ett tips av en sten läggare att fixa trälim någon epoxi variant att limma stenen med.
bygger inget och sitter som berget.
kan lova att det gör det!
Bra träning att bära fram alla stenarna med!
Lagt i kantsten med mot blocken så jag har att köra gräsklipparen på
fick låna en minigrävare av min kompis, har aldrig kört innan så fick gå en väldigt snabb kurs,
inga missöden mer än att jag lyckades kränga av ena bandet en gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir fort en röra när man gräver och är ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
In med flis och har börjat lägga lite
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat att lägga muren med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
45 Graders vinklarna var något riktigt skit att få till.
fick ett tips av en sten läggare att fixa trälim någon epoxi variant att limma stenen med.
bygger inget och sitter som berget.
kan lova att det gör det!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra träning att bära fram alla stenarna med!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lagt i kantsten med mot blocken så jag har att köra gräsklipparen på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen blev det till att fortsätta runt!
Padda padda och åter padda!
Har även gjutit en rejäl betong murr in mot grannen där det ska stå ett staket på längre fram.
Även gjutit en liten platta att skruva fast nya postlådan i.
Man ser den längst bort.
Padda padda och åter padda!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även gjutit en rejäl betong murr in mot grannen där det ska stå ett staket på längre fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även gjutit en liten platta att skruva fast nya postlådan i.
Man ser den längst bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Vad har du använt för klinker i kompressorrummet? Och hur har du gjort ytan i garaget? TackGimner skrev:
Hade helt glömt bort att jag har denna tråden och inte uppdaterat på väldigt länge men men.
Har lagt klinkers i mitt Verktygs/Kompressor rum.
Andra gången jag la klinkers blev väldigt bra och nöjd!
Var noga med stöd linjer!
[bild]
[bild]
[bild]
Byggde en hylla för mina bosch maskiner.
[bild]
[bild]
Sitter fast med 3d printade "hållare" så du kan bara trycka in sidorna på lådan och lyfta av de om man vill ta den med sig.
[bild]
Bytat ut min gamla kompressor till en som är några strl större och med tork!
[bild]
ska bara bygga något som Vattnet från torken kan rinna ner i.
Någon hållare till en dunk eller något.
Har även så jag kan starta komp. utanför rummet och en lampa som indikerar att den är igång!
[bild]
Jag och Pappa byter servo slang på hans bil.
[bild]
Köpte inredning från garageinredning.se deras pro serie.
fick lägga en bänk skiva löst med pga fyller man jämt och ska ha gille så måste man ju ha någon stans att servera maten ju!
[bild]
[bild]
Senaste jag byggt i garaget är in vinsch trådlöst styrd så jag kan enkelt lyfta upp och ner tyngre saker från loftet.
byggde med skjut ports skenor så jag kan dra den fram och tillbaka.
funkar grymt bra. ska bara komma på något sätt att hänga upp kablen med så den följer med!
[bild]
[bild]
Renoverare
· Vimmerby
· 52 inlägg
Snygg jobbat! Villhöver ha ett sådant garage eftersom jag grejar en del med både bil och MC själv. Men har tyvärr inget sådant utrymme alls, och det mest realistiska blir väl att man får bygga sig en carport så småningom och kanske med ett litet förråd i bakkant. Det kommer att bli toppen, när man haft bilen ute i det fria i 20-25 år 🙂
Coolt bygge!!
Fast din profilbild är ännu bättre 😊
Fast din profilbild är ännu bättre 😊
https://www.bilfarg.se/webbshop/pro...IL4HeTcotLKAfURKLRaKQj4wmgMziGiRoC9TMQAvD_BwEH Henry01 skrev:
Den använde jag.
Tack!

