N Nyblivenhusägare123 skrev:
Jag kör en saxlyft i mitt garage försänkt. I mitten under är de en golvbrunn med oljeavskiljare. ( krav från kommun)
Bra ide att fälla ner lyften i betongen :-)

Tomture61 Tomture61 skrev:
[länk]
[länk]
[länk]
Detta är ett sätt .
Själv satte jag lättbetong block , fick då putsa insidan + montera en högre fibercement skiva på utsidan .
Intressant! Köpte hus med tillhörande garage där garaget inte var helt klart. Gips hela vägen ner mot betonggolvet. Hade varit trevlig med någonting som håller fukt borta från gipset. Exempelvis när det rinner vatten / smälter snö från bilen rör det sig mot väggen.

Tomture61
Magfli Magfli skrev:
Intressant! Köpte hus med tillhörande garage där garaget inte var helt klart. Gips hela vägen ner mot betonggolvet. Hade varit trevlig med någonting som håller fukt borta från gipset. Exempelvis när det rinner vatten / smälter snö från bilen rör det sig mot väggen.
Jag har tom. vattensäkrat förvaringshyllan i garaget 🤗

Magfli Magfli skrev:
Det går att fixa i efterhand.
Smeta på tätskikt som är avsett att sitta bakom kakel / klinker.
Tål vatten och är omöjligt att få bort. 👍

//AA

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Hade helt glömt bort att jag har denna tråden och inte uppdaterat på väldigt länge men men.

Har lagt klinkers i mitt Verktygs/Kompressor rum.

Andra gången jag la klinkers blev väldigt bra och nöjd!
Var noga med stöd linjer!

Rum under renovering med klinkerplattor, en hink med murbruk, verktyg, och rörinstallationer på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum med nylagda klinkersplattor, några verktyg på golvet och rördragning längs väggen.
Skapa konto

Grått klinkergolv i verktygsrum med väggar i grått. Golvet är nyrenoverat med noggrant placerade plattor.
Skapa konto

Byggde en hylla för mina bosch maskiner.
Hylla med Bosch-maskiner i blå och röda verktygslådor, monterade med 3D-printade hållare, mot vit vägg och klinkergolv.
Skapa konto

Blå Bosch-verktygslådor organiserade på röda hyllor i ett verktygsrum med klinkergolv.
Skapa konto

Sitter fast med 3d printade "hållare" så du kan bara trycka in sidorna på lådan och lyfta av de om man vill ta den med sig.

Röd hylla i garage med svarta fästen, del av byggprojekt med Bosch-verktyg och 3D-printade hållare.
Skapa konto

Bytat ut min gamla kompressor till en som är några strl större och med tork!

Kompressor och tork med rörledningar installerade på klinkergolv i verkstadsrum.
Skapa konto

ska bara bygga något som Vattnet från torken kan rinna ner i.
Någon hållare till en dunk eller något.

Har även så jag kan starta komp. utanför rummet och en lampa som indikerar att den är igång!
Skylt med brandsläckare, brandfilt och säkerhetsutrustning monterad på en vägg bredvid en blå panel med knappar och kontrollfunktioner.
Skapa konto

Jag och Pappa byter servo slang på hans bil.

En person arbetar under en upphissad bil i ett garage, med verktyg och en papperspåse från Bolist på golvet.
Skapa konto

Köpte inredning från garageinredning.se deras pro serie.
fick lägga en bänk skiva löst med pga fyller man jämt och ska ha gille så måste man ju ha någon stans att servera maten ju! :)

Verktygsrum med långa arbetsbänkar, grå lådskåp och träskivor. Ett fönster ovanför och en öppen kartong på golvet. En kvast och en diskho syns också.
Skapa konto

Ett garage med bord dukade för event, stolar runt borden, däck staplade på loftet och arbetsbänkar längs väggen.
Skapa konto

Senaste jag byggt i garaget är in vinsch trådlöst styrd så jag kan enkelt lyfta upp och ner tyngre saker från loftet.
byggde med skjut ports skenor så jag kan dra den fram och tillbaka.

funkar grymt bra. ska bara komma på något sätt att hänga upp kablen med så den följer med!

Garagetak med skenor för en trådlöst styrd vinsch monterad på loftet, stege och verktygssortiment i bakgrunden.
Skapa konto

Trådlös vinsch installerad i ett garage tak med skjutportskenor för att flytta och lyfta tunga föremål enkelt.
Skapa konto

• Grått klinkergolv i ett verktygsrum med avloppsbrunn och synliga rör längs väggen. Golvet är nyligen installerat.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Byggaren Bengt och 40 till
  • Laddar…
Började i somras med att lägga sten och fixa runt garaget med.

fick låna en minigrävare av min kompis, har aldrig kört innan så fick gå en väldigt snabb kurs, :)

inga missöden mer än att jag lyckades kränga av ena bandet en gång.
Bild på ett nybyggt garage med gult träpanel och svart tak, omgiven av gräsmatta och grus; soptunnor och en grushög syns bredvid garaget.
Skapa konto

Minigrävare gräver vid sidan av ett garage, grön gräsmatta och en hög jord syns, projekt pågår att fixa området kring garaget.
Skapa konto

Minigrävare vid garage, utgrävd jordhög, hus med trappa, grön gräsmatta, byggprojekt pågår.
Skapa konto

Minigrävare gräver vid ett garage, omgiven av gräs och stenar, under en solig dag.
Skapa konto

Blir fort en röra när man gräver och är ovan.
Minigrävare vid garage på gräsmatta med jord och grus, visar pågående markarbete och stenarbeten runt huset.
Skapa konto

In med flis och har börjat lägga lite

Stenläggning och murbygge vid ett garage, med kantsten och grus runt om. verktyg och material syns i bild.
Skapa konto

Ny stenläggning påbörjad vid garage, staplade grå stenar, grusgrund och en skottkärra i bakgrunden. Verktyg och material synliga.
Skapa konto

Börjat att lägga muren med.
Stenläggning påbörjad längs husväggar, med block och kantstenar. Verktyg och material synliga på gruslagd mark.
Skapa konto

Byggprojekt vid garage med staplade betongblock, verktyg som vattenpass och hammare synliga, samt markarbete med flis och stenläggning påbörjad.
Skapa konto

45 Graders vinklarna var något riktigt skit att få till.
fick ett tips av en sten läggare att fixa trälim någon epoxi variant att limma stenen med.
bygger inget och sitter som berget.
kan lova att det gör det!
Bild av en pågående stenläggning vid ett garage, med verktyg och en minigrävare synliga; block och murstenar staplade.
Skapa konto

Minigrävare vid pågående stenläggning runt garage med staplade murblock och grus.
Skapa konto

Bra träning att bära fram alla stenarna med!
Bild av en nylagd stengång med lösa betongblock vid sidan, intill en gul vägg med påbörjad mur vid ett garage.
Skapa konto

Lagt i kantsten med mot blocken så jag har att köra gräsklipparen på

Byggprojekt med ny stenmur och gräsyta kring garage, inklusive schaktjord, flis och arbetsmaterial som skottkärra och hinkar.
Skapa konto

• En minigrävare arbetar vid en gräsmatta bredvid ett garage. Det finns en jordhög och stenläggning syns vid husets grund.
    Skapa konto
  • Gilla
Byggaren Bengt och 12 till
  • Laddar…
Sen blev det till att fortsätta runt!

Padda padda och åter padda!
En byggarbetsplats med en padda och grushögar, gjuten betongmur och platta, samt ett beige hus och en husvagn i bakgrunden.
Skapa konto

Gjutna cementblock vid gult hus; en mur är uppbyggd bredvid entrén, med staplade block och en skottkärra i förgrunden.
Skapa konto

En nylagd betongmur med verktyg på toppen, omgiven av grus, bredvid ett gult hus och grön trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

Grusplan framför ett gult trähus under konstruktion med staplade stenplattor, en betongmur och verktyg synliga på bilden.
Skapa konto

Nybelagd stenläggning intill en ljus träfasad, med en gjuten betongmur och platta för postlåda synlig i bakgrunden.
Skapa konto

Nyfogat stengolv bredvid gul vägg, staplade betongblock, en betongmur och en svart hink i förgrunden, samt gräsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

Byggprojekt med nylagd stenbelagd yta, en mur och en grushög, avsedd för brevlåda och staket mot granne.
Skapa konto

Har även gjutit en rejäl betong murr in mot grannen där det ska stå ett staket på längre fram.

Nybelagd stengång med betongblock längs kanten, en kvast och andra redskap synliga; trädgård och bilar i bakgrunden.
Skapa konto

Även gjutit en liten platta att skruva fast nya postlådan i.
Man ser den längst bort.
Byggprojekt med stenläggning och betongmur för ett staket, samt en liten platta för en postlåda. En orange hink ses i bakgrunden.
Skapa konto

Stenlagd gång och betongmur med osorterade stenar. Gjuten platta längst bort ska bära en ny postlåda.
Skapa konto

• Gilla
Byggaren Bengt och 24 till
  • Laddar…
Blir fränt och flådigt.

• Gilla
Gimner
  • Laddar…
Gimner Gimner skrev:
Hade helt glömt bort att jag har denna tråden och inte uppdaterat på väldigt länge men men.

Har lagt klinkers i mitt Verktygs/Kompressor rum.

Andra gången jag la klinkers blev väldigt bra och nöjd!
Var noga med stöd linjer!

[bild]

[bild]
[bild]

Byggde en hylla för mina bosch maskiner.
[bild]
[bild]

Sitter fast med 3d printade "hållare" så du kan bara trycka in sidorna på lådan och lyfta av de om man vill ta den med sig.

[bild]

Bytat ut min gamla kompressor till en som är några strl större och med tork!

[bild]

ska bara bygga något som Vattnet från torken kan rinna ner i.
Någon hållare till en dunk eller något.

Har även så jag kan starta komp. utanför rummet och en lampa som indikerar att den är igång!
[bild]

Jag och Pappa byter servo slang på hans bil.

[bild]

Köpte inredning från garageinredning.se deras pro serie.
fick lägga en bänk skiva löst med pga fyller man jämt och ska ha gille så måste man ju ha någon stans att servera maten ju! :)

[bild]

[bild]

Senaste jag byggt i garaget är in vinsch trådlöst styrd så jag kan enkelt lyfta upp och ner tyngre saker från loftet.
byggde med skjut ports skenor så jag kan dra den fram och tillbaka.

funkar grymt bra. ska bara komma på något sätt att hänga upp kablen med så den följer med!

[bild]
[bild]
Hej! Vad har du använt för klinker i kompressorrummet? Och hur har du gjort ytan i garaget? Tack

H Henry01 skrev:
Hej! Vad har du använt för klinker i kompressorrummet? Och hur har du gjort ytan i garaget? Tack
Det är industri flytspackel ute i garaget med epoxi färg ovan på.

Klinkersen är från Bauhaus tror jag.
Kan kolla när jag kommer hem!

Gimner Gimner skrev:
Det är industri flytspackel ute i garaget med epoxi färg ovan på.

Klinkersen är från Bauhaus tror jag.
Kan kolla när jag kommer hem!
Kanon. Vilken epoxi färg har du använt? Ser allt superbra ut 👍

Vilken dröm att ha så mycket golvyta i garaget! Ser riktigt fint ut!

Snygg jobbat! Villhöver ha ett sådant garage eftersom jag grejar en del med både bil och MC själv. Men har tyvärr inget sådant utrymme alls, och det mest realistiska blir väl att man får bygga sig en carport så småningom och kanske med ett litet förråd i bakkant. Det kommer att bli toppen, när man haft bilen ute i det fria i 20-25 år 🙂

Coolt bygge!!
Fast din profilbild är ännu bättre 😊

• Gilla
Gimner
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.