Lägg inte för mycket tid på det där bara, när vi lanserar 6G om några år blir teleportering en standardfunktion. Du behöver dock se till att bli vaccinerad nu så du får 5G-chippet i armen, annars kommer det inte fungera.

• Gilla
  • Haha
keeej och 10 till
  • Laddar…
@tommib vill du ha en plattformshiss? Jag kommer få en över inom kort ;)

• Gilla
fribygg och 5 till
  • Laddar…
tommib
Hur får man en plattformshiss "över"? Är det en sån man installerar vid bostadsanpassning?

Jag tackar och bockar för erbjudandet men håller mig nog till planen med trappa än så länge :)

• Gilla
Donn
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Hur får man en plattformshiss "över"? Är det en sån man installerar vid bostadsanpassning?

Jag tackar och bockar för erbjudandet men håller mig nog till planen med trappa än så länge :)
Trappa!?, befängt.

Egentligen så är det 2 hissar och det är från min BRF och de skall helt enkelt bytas ut.

• Gilla
Toris84 och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
I Linköping håller de på att bygga en ny simhall, har du kollat upp vad de ska göra med den gamla vattenrutschkanan? Kan forumet lösa transport av en slip till Finland går det nog att ordna med en inrikesflytt av en vattenrutschbana hem till dig med!

• Gilla
  • Älska
Dalbotant och 7 till
  • Laddar…
tommib
Jag trodde inte att det skulle gå att lyfta av dörren på kassaskåpet men se det gick visst det. Jag trodde att det låg upp och ner så jag skulle vända den "rätt" och kolla att låset fortfarande fungerade innan jag gjuter in det. Vändningen (som var tung, med dörren på plats) gjorde att skåpet, som stod rätt, hamnade just upp och ner. När jag sedan öppnade dörren ramlade gångjärnen prompt ur. Efter lite micklande fram och tillbaka i en rätt obekväm arbetsställning lyckades jag få av dörren och då blev allt lättare. Förutom att erkänna för grannen att han hade haft rätt när han sa att det nog går.
Kassaskåp utan dörr stående på hjul, med avtagen dörr och gångjärn bredvid på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mallar lite.
Kassaskåp med borttagen dörr vid en vägg under renovering, med gjutformar och verktyg nära.
Skapa konto

Nu också med lite förberedande gjutform.
Löst dörr på kassaskåp nära en gjuten plint och murblock, med gjutformar och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Har möte hela eftermiddagen imorgon men har förhoppningar på att hinna gjuta fast botten av skåpet samt gjuta en platta bredvid för ett annat skåp. Vi får se vad det blir.

• Gilla
Andjul och 5 till
  • Laddar…
Gjuter du fast det?

tommib
Japp

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Japp
Ja det är väl bäst, så ingen inbrottstjuv klättrar ner i källaren och tar med sig kassaskåpet upp genom den lilla luckan.

• Gilla
  • Haha
keeej och 19 till
  • Laddar…
tommib
Renoveringsplats med byggmaterial, verktyg och en inbyggd elcentral på en vägg.
Skapa konto

Sådär ja. Nu upp och duscha och sen lite lönearbete. Får se om jag hinner jobba lite till ikväll.

• Gilla
Andjul och 10 till
  • Laddar…
tommib
Lite formjobb...

En omhängd dörr på ett kassaskåp i en betongvägg med byggmaterial och verktyg runtomkring.
Skapa konto

Hängde också tillbaka dörren på kassaskåpet efter lite smörjning av gångjärnen. Funkar finfint. Någon gång ska jag måla om det också men inte just nu.

• Gilla
Andjul och 5 till
  • Laddar…
tommib
Ett renoveringsskede i källare med betongblock, hyllor och byggmaterial.
Skapa konto

Gjutit 100 kg betong och städat lite. Skulle flytta luftrenare också och började borra för nya fästen. Samtliga tre batterier tog slut i processen utan att jag fick fästena på plats. Jag tog det som ett tecken och klättrade upp för lunch.

• Gilla
Donn och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Eller ett tecken på att du behöver fler batterier ;)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
För all del. Har faktiskt två till men de var uppe i förrådet :)

Dessutom var jag ändå tvungen att hämta barnen och börja med middagen.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.