854 711 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Lägg inte för mycket tid på det där bara, när vi lanserar 6G om några år blir teleportering en standardfunktion. Du behöver dock se till att bli vaccinerad nu så du får 5G-chippet i armen, annars kommer det inte fungera.
Jag hänvisar till https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-kaellare.302771/page-80#post-4440972 och säger att du bör överväga det en gång till.tommib skrev:
Trappa!?, befängt.tommib skrev:
Egentligen så är det 2 hissar och det är från min BRF och de skall helt enkelt bytas ut.
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 463 inlägg
I Linköping håller de på att bygga en ny simhall, har du kollat upp vad de ska göra med den gamla vattenrutschkanan? Kan forumet lösa transport av en slip till Finland går det nog att ordna med en inrikesflytt av en vattenrutschbana hem till dig med!
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 729 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 729 inlägg
Jag trodde inte att det skulle gå att lyfta av dörren på kassaskåpet men se det gick visst det. Jag trodde att det låg upp och ner så jag skulle vända den "rätt" och kolla att låset fortfarande fungerade innan jag gjuter in det. Vändningen (som var tung, med dörren på plats) gjorde att skåpet, som stod rätt, hamnade just upp och ner. När jag sedan öppnade dörren ramlade gångjärnen prompt ur. Efter lite micklande fram och tillbaka i en rätt obekväm arbetsställning lyckades jag få av dörren och då blev allt lättare. Förutom att erkänna för grannen att han hade haft rätt när han sa att det nog går.
Mallar lite.
Nu också med lite förberedande gjutform.
Har möte hela eftermiddagen imorgon men har förhoppningar på att hinna gjuta fast botten av skåpet samt gjuta en platta bredvid för ett annat skåp. Vi får se vad det blir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mallar lite.
Logga in
Skapa konto
Nu också med lite förberedande gjutform.
Logga in
Skapa konto
Har möte hela eftermiddagen imorgon men har förhoppningar på att hinna gjuta fast botten av skåpet samt gjuta en platta bredvid för ett annat skåp. Vi får se vad det blir.
Medlem
· stockholms län
· 271 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 729 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 729 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 729 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 729 inlägg
Logga in
Skapa konto
Gjutit 100 kg betong och städat lite. Skulle flytta luftrenare också och började borra för nya fästen. Samtliga tre batterier tog slut i processen utan att jag fick fästena på plats. Jag tog det som ett tecken och klättrade upp för lunch.