Precis, jag dolde en länk till den i ett tidigare inlägg. :)

Det är samma, man kan rotera upp hållarna så att stålen är lättare att få ur.

Prisvärd är den definitivt, jag har ju kört över 150löpmeter igenom dem och de verkar fortfarande vassa.

J
Jag beställde sådan nu, får se om det blir ännu en grej som samlar damm eller om jag lyckas tillverka något... Min tanke är att kunna göra en enkel fönsterbåge till mitt skafferi, det borde gå även om man får modda och fräsa kittfalsen en extra gång... Hoppas jag... Vore ju kul att kunna tillverka dörrar, men jag är inte så bra på träarbete så jag tror jag lyckas... Men kul att kunna prova för såpass lite pengar... Tidigare har de kontraprofilfräsar jag tittat som passar i en enkel överhandsfräs (men fräsbord) på kostat dubbelt som detta kitt för bara en enda stål...

• Gilla
Alice_49
  • Laddar…
S
Snyggt! bra jobbat!(y) nu är man lätt stessad;)

Tackar för all positiv feedback, alltid kul att dela med sig med sån fin respons.

Imponerande! Hur gjorde du för att få till hålen för gångjärnen på rätt ställe och i rätt djup och storlek? Har du någon ritning? Funderar på att bygga egna luckor till en 75 bred pax men känner mig osäker på hur svårt det är att få till gångjärnsdelen.

K Kamomill skrev:
Imponerande! Hur gjorde du för att få till hålen för gångjärnen på rätt ställe och i rätt djup och storlek? Har du någon ritning? Funderar på att bygga egna luckor till en 75 bred pax men känner mig osäker på hur svårt det är att få till gångjärnsdelen.
För gångjärn av t ex Blum finns datablad men det finns även mallar. Googla 35mm hinge boring jig

K Kamomill skrev:
Jag byggde en ram framför PAX-garderoben och monterade luckorna i denna med vanliga gångjärn. För att måtta in dem har jag en fräsmall och stämjärn. Mer om denna metod här: https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-badrumsmoebler.285509/#post-2587217

Superfint med mellanrummen och allt :ok:

• Gilla
badtastex
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.