6 215 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Projekt: Den stora gröna hyllan
Mycket snyggt! Har planer på att bygga en väldigt snarlik själv. Det är nog underskåpen och luckorna jag är mest orolig för ska bli bra. Jag ser att du satt en täcklist mellan varje skåp för att matcha hyllsektionerna ovanför, har varje skåp en egen stomme? Dvs är det dubbel limfog bakom täcklisten?
Det är dubbel limfog där nere också. Så länge du får luckorna och öppningarna vinkelrät så är det inte så knepigt. Jag gjorde luckorna exakt så stora som öppningen, dvs för stora. Sen så kapade jag ner dom när de var limmade till rätt storlek. Har ca 3mm luft på vardera sida. Sen hjälper justerbara gångjärn såklartG Gullliver skrev:Mycket snyggt! Har planer på att bygga en väldigt snarlik själv. Det är nog underskåpen och luckorna jag är mest orolig för ska bli bra. Jag ser att du satt en täcklist mellan varje skåp för att matcha hyllsektionerna ovanför, har varje skåp en egen stomme? Dvs är det dubbel limfog bakom täcklisten?
Edit: 3mm är relativt mycket men mina dörrar är väldigt tjocka också, ca 26mm, så det behövde lite extra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
