Mycket snyggt! Har planer på att bygga en väldigt snarlik själv. Det är nog underskåpen och luckorna jag är mest orolig för ska bli bra. Jag ser att du satt en täcklist mellan varje skåp för att matcha hyllsektionerna ovanför, har varje skåp en egen stomme? Dvs är det dubbel limfog bakom täcklisten?
 
  • Grön platsbyggd bokhylla med öppna hyllor ovanför gröna underskåp med guldhandtag, täcklist mellan skåpen. Bokhyllan finns vid ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Gullliver skrev:
Mycket snyggt! Har planer på att bygga en väldigt snarlik själv. Det är nog underskåpen och luckorna jag är mest orolig för ska bli bra. Jag ser att du satt en täcklist mellan varje skåp för att matcha hyllsektionerna ovanför, har varje skåp en egen stomme? Dvs är det dubbel limfog bakom täcklisten?
Det är dubbel limfog där nere också. Så länge du får luckorna och öppningarna vinkelrät så är det inte så knepigt. Jag gjorde luckorna exakt så stora som öppningen, dvs för stora. Sen så kapade jag ner dom när de var limmade till rätt storlek. Har ca 3mm luft på vardera sida. Sen hjälper justerbara gångjärn såklart :)
Edit: 3mm är relativt mycket men mina dörrar är väldigt tjocka också, ca 26mm, så det behövde lite extra.
 
  • Gilla
HHHGF och 1 till
  • Laddar…
Väldigt fint bygge! Vad använder du för gångjärn?
 
  • Gilla
Fäladen
  • Laddar…
F Femmyror skrev:
Väldigt fint bygge! Vad använder du för gångjärn?
Det vill jag också veta! Inget svar?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.