Hej.

Som rubriken lyder så söker jag ett program, helst gratis som man kan göra exakta planlösningar i. Jag gör SketchUp och är väldigt nöjd med det vad gäller att skissa i 3D, men funktionaliteten för vad jag söker finns inte i SketshUp.

Jag söker ett 2D program där man kan sätta in fönster, dörrar samt få måttangivelser, likt bilden nedan:

Någon som vet vad ovan är ritat i?

Tacksam för all hjälp.

Mvh
Thiger

Jag använder program online, minns inte exakta namn just nu. Men tror det är roomsketcher, och floorplanner.

Thiger skrev:
...
Någon som vet vad ovan är ritat i?

Tacksam för all hjälp.

Mvh
Thiger
OT
Nej jag har ingen hjälp att ge. Har bara handritat på papper, och sedan lämnat till arktitekten.

Men det var inte detta jag ville säga. Planlösningen på exemplet du visar har du väl hittat någonstans på nätet och inte gjort själv, hoppas jag. Är det från USA eller England?

KnockOnWood skrev:
Men det var inte detta jag ville säga. Planlösningen på exemplet du visar har du väl hittat någonstans på nätet och inte gjort själv, hoppas jag. Är det från USA eller England?
Tjena.

Nej planlösningen är från en annan användare här på forumet, planlösningen över deras hus. Jag har ställt frågan i den tråden och även skickat PM, men ingen aktivitet tyvärr =(

Därför jag tänkte om någon kände igen typen, för jag tycker den verkar praktisk..

Mvh
T

ArkErik skrev:
AutoCAD är väldigt enkelt annars. Som att rita med måtstock (eller utan) i datorn. Färdiga möbelelement finns att ladda ner på Archileaks osv. om du vill ha det.
[länk]
Nu har jag skaffat mig en studentkopia av AutoCAD. Tröskeln för att lära sig AutoCAD är alldeles för hög för det lilla jag skall ha det till. Tyvärr. Hade viljat kunna cadda i autocad, men som sagt. Alldeles för invecklat för ett litet projekt.

Ingen som har en aning om vart ovan planlösning är gjord i för program?

Tycker det där ser ut precis som ritningar jag gjorde i Home Plan Pro, för tio år sen

Hej.

Tack det verkar stämma.

Med vänlig hälsning,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.