1 876 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Ritprogram för planlösningar
Jag behöver göra en planritning inför en kommande renovering av mitt föräldrahem. Jag har varit in och kikat lite i iplanner. Är det någon som har någon erfarenhet av att använda det programmet?
Tyvärr inte, jag har använt SketchUp 2017 (gratis version). Går fortfarande att ladda hem och använda — men stöds tyvärr inte längre och mobil-appen har slutat . Dock väldigt smidigt.H Håkan Nordström1 skrev:
Borde byta till något för att få en mobilapp-funktion (oerhört smidigt om man fixar mycket själv och har hela huset ritat digitalt, då har man alltid exakta mått tillhanda när man är i affären osv) men vet inte till vad.
Går tyvärr inte längre att ladda ned och använda heller. Mvh bitter för att min 2017 inte funkar efter jag installerade om datorn (trots att jag hade filerna till programmet sparade).M Messier1994 skrev:Tyvärr inte, jag har använt SketchUp 2017 (gratis version). Går fortfarande att ladda hem och använda — men stöds tyvärr inte längre och mobil-appen har slutat . Dock väldigt smidigt.
Borde byta till något för att få en mobilapp-funktion (oerhört smidigt om man fixar mycket själv och har hela huset ritat digitalt, då har man alltid exakta mått tillhanda när man är i affären osv) men vet inte till vad.
Däremot finns det sketchup som gratisversion online som man kan använda.
Det går att ladda hem och köra 2017 fortfarande! Jag använde en av länkarna lite längre ner i den här tråden bara för några dagar sedan:L lillanutten skrev:
https://www.reddit.com/r/Sketchup/comments/10f2jy4/where_can_i_download_sketchup_make_2017
Appen supportar dock inte 2017 längre så man får inte upp sin modell i telefonen med den.
Jag har hela huset i Sketchup 2017 -- känns väldigt surt att börja från början... Provade Pro-versionen för någon månad sedan, men den verkade väldigt annorlunda. Tveksam om det gick att använda gamla modeller.
Klicka här för att svara