Hej! Jag ska sätta upp stolpar, staket och tak till min altan. Har köpt "svarvade" stolpar och kanaltak. Hade tänkt mig en typ av plank mot grannen för insynsskydd på ena sidan men på altanen framsida och ena kortsida tänkte jag köpa sådana där korta profilsågade staketspjälor med underliggare och överliggare som hör till.
Min fråga är: Hur fäster man staketspjälorna i överliggarna ? (det finns spår på undersidan som man kan sticka upp spjälorna i men spåret är lite större än spjälan). Och hur fäster man sen överliggarna och underliggarna i stolparna. När jag var på Bauhaus så visste de inte. Han som var på byggavdelningen var tvungen att gå iväg och fråga och när han kom tillbaka så sa han att man troligtvis??? måste limma fast dem eller snedskruva fast dem.
Idag var jag till Karl Hedins här i stan och frågade samma sak. De såg också lite tvekande ut men sa sen att det var upp till mig hur jag ville sätta fast dem. När jag frågade om det inte fanns några rekommendationer så visste de inte. Finns det någon som satt upp ett sådant här staket och kanske kan berätta för mig bästa och stabilaste sättet att sätta upp ett profilstaket med överliggare.