1 310 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Profil TP20?
Jag behöver ha tag på lite korrugerad plåt (bara ett par plåtar) som ska matcha mot ett befintligt plåttak. Problemet är att profilen är lite asymmetrisk, "våglängd" 100 mm, c:a 50 mm bred i dalarna och c:a 25 mm bred i topparna. Efter lite sökande verkar det som att den heter TP20 eller TRP20, men när jag skulle köpa TP20 på byggmax så var den symmetrisk, c:a 35 mm i både toppar och dalar.
Är det någon som vet vad profilen jag söker egentligen heter och/eller vilka byggkedjor som kan ha den?
Är det någon som vet vad profilen jag söker egentligen heter och/eller vilka byggkedjor som kan ha den?
Beijer kanske har större sortiment? XL Bygg?
Eller leta upp en tilllverkare som har profilen i sitt sortiment och kolla vilka återförsäljare som finns på din ort.
Kanske nån plåtfirma som lägger sådana tak har nåt litet restparti du kan få köpa.
Eller leta upp en tilllverkare som har profilen i sitt sortiment och kolla vilka återförsäljare som finns på din ort.
Kanske nån plåtfirma som lägger sådana tak har nåt litet restparti du kan få köpa.
Beijer kör enligt deras sida med Planja som har våglängd 105 mm på de liknande profilerna. Men det får väl bli att åka runt och ställa frågor. I värsta fall får man väl prata med en plåtslagare men det blir nog massa knöl och inte billigt...
Jag tänkte bara prova om någon här hade koll på vad min profil egentligen heter eftersom TP20 verkar vara fel.
Jag tänkte bara prova om någon här hade koll på vad min profil egentligen heter eftersom TP20 verkar vara fel.
Klicka här för att svara