4 995 läst ·
39 svar
5k läst
39 svar
Proffs som hemmapular...
Sida 1 av 3
Jag har en lien fundering...
Eftersom många i den här forumsdelen älskar att berätta att allting som skall göras är behörighetskrävande så funderar jag på det faktum att ända gången man får hålla på med el är om man antingen har behörighet eller om man är anställd på en firma som har behörighet.
Då kommer min fråga....
Hur många här som arbetar som elektriker och fixar själva hemma eller hos sina vänner?
Just eftersom detta egentligen är hemmapul....
Eftersom många i den här forumsdelen älskar att berätta att allting som skall göras är behörighetskrävande så funderar jag på det faktum att ända gången man får hålla på med el är om man antingen har behörighet eller om man är anställd på en firma som har behörighet.
Då kommer min fråga....
Hur många här som arbetar som elektriker och fixar själva hemma eller hos sina vänner?
Just eftersom detta egentligen är hemmapul....
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Det gör nog samtliga elektriker. Du har ju helt rätt i att det är hempul, skillnaden är dock att vi har kunskapen och att vi har gjort installationerna många ggr tidigare, medans lekmän oftast gör sakerna för första eller kanske andra gången.
//Patrik
//Patrik
Mmm...denna tråd kommer jag följa..... 
Men det jag gör hemma är inte hemmapul... då jag har behörighet får jag göra vad jag vill och vart jag vill.
Det är det roliga i det hela... Jag är utbildad elektriker, men inte fått någon lärlingsplats... Jag har ändå en väldig kunskap som hjälper mig i mitt hemma fixande, som ändå är lika olagligt som när de som även arbetar som elektriker
gör saker hemmavid... Visst jag har inte alls samma kunskapsmängd som de som jobbar med det hela dagligdags. Jag har stor respekt för de som jobbar med det hela.
Men trots allt begår vi samma brott enligt lagen.... och ändå är så många här duktiga på att påpeka att man inte får
fixa hemma... Är inte det lite dubbelmoral?