Återigen, nya problem. Nu har pumpen börjat att ställa sig i startfördröjning efter att ha avfrostat. Efter avfrostning startar pumpen, går upp till ca. 50 varv för att sedan lägga av helt i startfördröjning, som då tar tio minuter innan den går i gång igen och går sedan normalt. detta händer ungefär var tredje till fjärde avfrostning. det blir ju ganska lång tid den står still då avfrostningen tar ca tio minuter för ett sedan startfördröjningen också i tio minuter, och är det femton grader kallt får det konsekvenser för värmen.

P
T Tom T skrev:
Återigen, nya problem. Nu har pumpen börjat att ställa sig i startfördröjning efter att ha avfrostat. Efter avfrostning startar pumpen, går upp till ca. 50 varv för att sedan lägga av helt i startfördröjning, som då tar tio minuter innan den går i gång igen och går sedan normalt. detta händer ungefär var tredje till fjärde avfrostning. det blir ju ganska lång tid den står still då avfrostningen tar ca tio minuter för ett sedan startfördröjningen också i tio minuter, och är det femton grader kallt får det konsekvenser för värmen.
den modellen gör alltid så

electroluxaren skrev:
den modellen gör alltid så
Nja det tror jag inte, jag har inte sett det tidigare utan det har börjat kring jul, tror jag.

P
T Tom T skrev:
Nja det tror jag inte, jag har inte sett det tidigare utan det har börjat kring jul, tror jag.
då har det varit fel innan.
Alla som har denna modell kan vittna om detta

Fairlane
Saknar vi inte lite information här, typ vilket märke och vilken modell det är frågan om?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Saknar vi inte lite information här, typ vilket märke och vilken modell det är frågan om?
nä det är solklart annars går det ju inte att på ett meningsfullt sätt hjälpa TS i sin ursprungliga fråga?

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
T tobiast skrev:
Förmodligen denna
CTC EcoAir 610M vs Mitsubishi Ecodan WM85
CTC EcoAir 614M är 3 år och åtta månader. trodde att alla såg tidigare inlaga.

T Tom T skrev:
CTC EcoAir 614M är 3 år och åtta månader. trodde att alla såg tidigare inlaga.
Eftersom du valde att starta en ny tråd så finns ingen tidigare inlaga.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Eftersom du valde att starta en ny tråd så finns ingen tidigare inlaga.
Är man snart åttio år är det kanske inte så lätt alla gånger.

P
T Tom T skrev:
Ålder är bara en siffra!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
T Tom T skrev:
Ingen fara så. Min kommentar om att det saknades information om märke/modell var bara precis det, att det saknades i den här tråden.

Fairlane Fairlane skrev:
Ingen fara så. Min kommentar om att det saknades information om märke/modell var bara precis det, att det saknades i den här tråden.
Ingen som vet?

Nu har jag en 610m men någon startfördröjning har jag inte märkt av efter en avfrostning.

Har du inte garanti på pumpen?

D Danne213 skrev:
Nu har jag en 610m men någon startfördröjning har jag inte märkt av efter en avfrostning.

Har du inte garanti på pumpen?
Tyvärr har garantin gått ut för åtta månader sen.Men jag har 6 års garanti via Artic samt mitt försäkringsbolag, och jag har alla papper, men det är ytters svårt att få kontakt med en servicefirma då de verkar ha extremt mycket jobb, eller inte vill.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.