1 912 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Problem!
Återigen, nya problem. Nu har pumpen börjat att ställa sig i startfördröjning efter att ha avfrostat. Efter avfrostning startar pumpen, går upp till ca. 50 varv för att sedan lägga av helt i startfördröjning, som då tar tio minuter innan den går i gång igen och går sedan normalt. detta händer ungefär var tredje till fjärde avfrostning. det blir ju ganska lång tid den står still då avfrostningen tar ca tio minuter för ett sedan startfördröjningen också i tio minuter, och är det femton grader kallt får det konsekvenser för värmen.
den modellen gör alltid såT Tom T skrev:Återigen, nya problem. Nu har pumpen börjat att ställa sig i startfördröjning efter att ha avfrostat. Efter avfrostning startar pumpen, går upp till ca. 50 varv för att sedan lägga av helt i startfördröjning, som då tar tio minuter innan den går i gång igen och går sedan normalt. detta händer ungefär var tredje till fjärde avfrostning. det blir ju ganska lång tid den står still då avfrostningen tar ca tio minuter för ett sedan startfördröjningen också i tio minuter, och är det femton grader kallt får det konsekvenser för värmen.
Förmodligen denna
CTC EcoAir 610M vs Mitsubishi Ecodan WM85
CTC EcoAir 610M vs Mitsubishi Ecodan WM85
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Tyvärr har garantin gått ut för åtta månader sen.Men jag har 6 års garanti via Artic samt mitt försäkringsbolag, och jag har alla papper, men det är ytters svårt att få kontakt med en servicefirma då de verkar ha extremt mycket jobb, eller inte vill.D Danne213 skrev:
Klicka här för att svara