Hello!

Önskar lite feedback på vad som kan ha gått snett... ...och hur jag kan rätta till felet på smidigaste sätt :::

Planen är att väggarna i ett av våra rum skall vara av målad vävtapet.
(Väggarna är av gips).

Efter nedrivning av tidigare tapet + spackling så strök jag på ett lager med en vatten-klister blandning för att förhindra viss extrem uppsugningsförmåga.

Efter uppsättning av (glasfiber)väven så påförde jag en grundfärg (vattenlöslig!)
Nu när färgen har torkat så har vi upptäckt att limmet har släppt på en *hel del* ställen runtom i hela rummet!! Typ "bubblor" som har uppstått. Jag kan inte påstå att jag snålade med klistret heller.

Min teori är att grundfärgen har löst upp limmet! Kan detta stämma??

Frågan är oxo Hur kan jag reparera detta på smidigaste sätt?? (tid+pengar)

Om man snittar upp väven blir det fula ärr. Har tom. testat med att "sprutat" in klister mha. en doseringsspruta / kanyl från apoteket. Men det blir för stora "ingångshål".

Tacksam för hjälp och tips!

Lät du klistret torka ordentligt innan du målade?

De gångerna jag satt väv har jag flödat med lim och inte råkat ut för några bubblor.

Lösning vet jag ingen annan än snitta upp med skalpell och trycka in mer lim, sen spackla på detta och rolla över så det smälter ihop med väven.

Ja, jag väntade länge innan jag började med målandet.

Hmm, funderar på din lösning, spackla och rolla över med ... vaddå? Färg?

skär ett kryss över blåsan, tryck i lim och låt torka. Måla sedan över UTAN att spackla.

Testade det, med lycka! Använde ett nytt blad. ::)
Tackar för tipset.

Jag var rädd för att det skulle bli märken som syns igenom, även efter ytterligare 2 lager med färg. Men det tror jag knapast...

Om man skär efter trådarna och använder nytt blad så bör det inte synas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.