@henke075
Någon router funktion behöver jag inte. Snarare en accesspunkt med repeater funktion.

@maxikatten:
Vilken produkt försökte du med?
Du skall försöka ställa den i "repeater mode" så borde det fungera med samma ssid.

Jag testade en TP-Link WA850RW (http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=989931) och den skapar en förlängning av nuvarande nätverk med samma SSID.
Dock märkte jag ganska snabbt att skiftet mellan router och denna inte fungerade som det skulle (tappad uppkoppling) samt att hastigheten varierade enormt på hela nätverket.
Dessutom hade den ett högfrekvent ljud som jag inte stod ut med.

Har en äldre ASUS RT-N16 så återkom gärna om nya antenner gjorde någon skillnad.

mr_look2 skrev:
@henke075
Någon router funktion behöver jag inte. Snarare en accesspunkt med repeater funktion.

@maxikatten:
Vilken produkt försökte du med?
Du skall försöka ställa den i "repeater mode" så borde det fungera med samma ssid.
Det var en RT-N12 med en lägesväljare på baksidan för bland annat repeater mode.

Sådär.
Igår dök de nya antennerna ner i postlådan.
Det var rejäla doningar, och lite skillnad gjorde de, dock ingen enorm, men iallafall tillräckligt för att det skall gå att streama HD material från servern till plattan.

När jag använder wifi analyzer, så ligger jag lite över mitten, innan de nya antennerna så låg signalen precis där det gula började på mätaren, ibland under. Skall testa med lite olika placeringar på routern för att se om det kan göra någon skillnad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.