Inatt fick en av mina SMD-426 PG2 brandvarnare till mitt powermaster 10 fnatt o larma för brand, snacka om uppvaknande. Jag trodde det berodde på damm så jag kvitterade larmet o men sen i morse får jag korta pip ljud från enheten o det står fire trbl i displayen ( engelska versionen) står ingenstans vad det betyder men har testat o rengöra den enligt instruktion o även kört diagnos test på den o allt OK säger den men efter 3,5 timme kommer larmet tillbaka.
Nån som varit med om det?

Inte upplevt men kanske nytt batteri i brandvarnaren + larma på och av kan få larmet på bra humör?

Redigerat:
Jag får testa det, får prova o dammsuga den igen också annars är den väl kass.

Idag började brandvarnaren pipa för lågt batteri så det kanske är det som är boven.

RilleRock
Kan du öppna upp den mer än bara dammsuga utanför?

Isåfall ta ett vitt papper underst och knacka kammaren mot pappert.
Brukar alltid trilla ner lite smått skit som man knappt kan se med ögat.

Har man fått visa för en del kunder som tycker ens produkter inte håller måttet.
En brandvarnare/rökdetektor löser för partiklar i luften.
Kan säga att spindelkvalster vissa årstider är inte så kul att bevisa.

Sen rengör man helst med tryckluft.
Finns även på burk.
Lycka till :)

Jag har dammsugit den 2 gånger, var rädd för att använda tryckluft då det står att man ska dammsuga den bara.
Men kan testa o blåsa rent den med tryckluft.

Ja jag har fått in pelletsaska damm i den förut o då löste den men det räckte att dammsuga bort.
Kan ha fått in nått litet kryp i den då den ligger uppe på ett skåp i pannrummet.

Men jag ska testa o byta batteri för larmet för lågt batteri kom ju dagen efter.

Annars har jag fått ok från firman i england att skicka tillbaka den men får ju stå för frakten själv så testar lite till först.

Nu gick brandvarnare nr2 igång som jag köpte samtidigt i dec 14 så det kan inte vara skit i båda utan det måste vara nått knas med batterierna annars har båda gått sönder inom loppet av ett par dagar bara.

Har nu rengjort dom med trycklyft samt bytt till nya varta batterier o det verkar funka nu.
Vet dock inte vilket som gjorde att dom börja funka igen.
Dom gamla GP batterierna var bara 2 år gamla o det var 3.03V kvar i dom o min batteritestare med belastning visa att dom var ok.
Så endera så larma brandvarnaren falskt på lågt batteri eller så är gp batterierna dåliga fastän dom visar 3.03v.
Har dock läst på nått forum att man inte ska använda vissa märken av batterier i just brandvarnarna varför vet jag inte.
Kan också ha blivit bra pga att jag tagit ur batterierna för då görs ju en reset på brandvarnaren.

J_B du kan väl skriva ett inlägg om någon vecka och berätta om allt är fortsatt väl eller om de börjat konstra igen. Men jag lovar, så fort mina börjar med något skumt så blir det dammsugning o nya batterier på allihop. :)

Kan väl återkoppla nu då o säga att allt har fungerat efter batteribyte samt renblåsning med tryckluft.
(Har vatten o oljeavskiljare på tryckluften).
Så om det var batterierna som strula eller damm i dom får jag inte reda på denna gång i alla fall :)
( Den ena larma ju faktiskt på batteri fast min belastningsprovare visa ok)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.