2 217 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Visonic powermaster, problem med app
Hej!
Jag har nu inget hår kvar efter all frustration
Jag har sedan några år sedan ett Powermaster 10 larm. Jag har IP-modul. Friköpt. Köpt begagnat så jag har ej haft hjälp av larmfirma.
Det har fungerat bra fram till i våras. Jag hade då ej använt larmet på ett tag. Jag ville då på nytt använda VisonicGo eller ConnectAlarm appen. Möjligen gjorde jag någon uppdatering av apparna.
Dessa har tidigare fungerat bra.Jag har använt både server "connect.tycomonitor.com" men också server från Lövestads larmcentral. Båda fungerade tidigare.
Jag kan logga in i apparna- inga problem.
Problemet är att jag inte kan lägga till min panel. Jag tycker jag har försökt allt!
Jag får alltid samma meddelande:
"Felaktig information: Kontrollera serienummer och masterkod. försäkra dig om att centralen inte lagts till av annan master kod"
Jag har försökt byta alla koder ggr flera. Jag har gjort "hård reset" med hjälp av att förbinda de tre plintarna "DEF" på kretskortet.
Koderna kan jag byta- inga problem.
Jag har provat med både panel ID och med huvudenhetens serienummer.
Känns som att allt annat fungerar med enhetens uppkoppling mot nätet.
HJÄLP!
Vet någon hur jag kan nollställa apparna helt och börja om från början?
Andra förslag?
Mycket tacksam för hjälp!
Trevlig helg!
Mvh Olof i Dalby
Jag har nu inget hår kvar efter all frustration
Jag har sedan några år sedan ett Powermaster 10 larm. Jag har IP-modul. Friköpt. Köpt begagnat så jag har ej haft hjälp av larmfirma.
Det har fungerat bra fram till i våras. Jag hade då ej använt larmet på ett tag. Jag ville då på nytt använda VisonicGo eller ConnectAlarm appen. Möjligen gjorde jag någon uppdatering av apparna.
Dessa har tidigare fungerat bra.Jag har använt både server "connect.tycomonitor.com" men också server från Lövestads larmcentral. Båda fungerade tidigare.
Jag kan logga in i apparna- inga problem.
Problemet är att jag inte kan lägga till min panel. Jag tycker jag har försökt allt!
Jag får alltid samma meddelande:
"Felaktig information: Kontrollera serienummer och masterkod. försäkra dig om att centralen inte lagts till av annan master kod"
Jag har försökt byta alla koder ggr flera. Jag har gjort "hård reset" med hjälp av att förbinda de tre plintarna "DEF" på kretskortet.
Koderna kan jag byta- inga problem.
Jag har provat med både panel ID och med huvudenhetens serienummer.
Känns som att allt annat fungerar med enhetens uppkoppling mot nätet.
HJÄLP!
Vet någon hur jag kan nollställa apparna helt och börja om från början?
Andra förslag?
Mycket tacksam för hjälp!
Trevlig helg!
Mvh Olof i Dalby
I denna tråd finns ”allt” gällande PM10,
https://www.byggahus.se/forum/threa...installation-och-konfigurering.209626/page-48
https://www.byggahus.se/forum/threa...installation-och-konfigurering.209626/page-48
Liknande trådar
-
Visonic Powermaster 10 - Död!
Villalarm & Hemautomation -
Powermaster 10 ständiga nät problem?
Villalarm & Hemautomation -
Visonic Powermaster 10 utan larmcentral?
Villalarm & Hemautomation -
Visonic powermaster 10 - HBG
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Någon som har erfarenhet av att uppgradera firmware i Visonic PowerMaster 10 G2?
Villalarm & Hemautomation