3 901 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Problem med vinkeln på mitt burspråk
Hej alla !
vi bygger ett burspråk med 5 "sidor" . Problemet är att jag lyckas inte få väggarna att liva i vinklarna!!??
när jag snedkapar regeln jag ska ställa väggarna på så blir väggen tjockare i hörnena ? Någon som har en bra lösning på detta ?
Man kan ju såga till en 3 kantsregel och gå in med ena väggen bakom den andra men det känns inte helt rätt . Hade varit kul om någon kunde förklara för mig
.
vi bygger ett burspråk med 5 "sidor" . Problemet är att jag lyckas inte få väggarna att liva i vinklarna!!??
när jag snedkapar regeln jag ska ställa väggarna på så blir väggen tjockare i hörnena ? Någon som har en bra lösning på detta ?
Man kan ju såga till en 3 kantsregel och gå in med ena väggen bakom den andra men det känns inte helt rätt . Hade varit kul om någon kunde förklara för mig
Nu är jag inte säker på hur du menar, men jag gissar att om du t.ex har en 195 mm syll så blir snedkapningarna i hörnen förstås lite längre än 195 mm. Men så måste det ju vara, även i ett hus med 90 graders hörn blir ju diagonalerna längre (då t.o.m. 1,4 ggr längre). Vad är problemet?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Alla bitar i burspråket utom de mot husväggen måste snedkapas 22,5grader
Protte
Protte
Hej och tack för alla svar
. Lösningen är att kapa hörnet i 2 lika delar. Typ 30 graders vinkel ger 15 +15 . Tack !!
Klicka här för att svara