Vi grävde avlopp i höstas, och nu när snön smälter har det samlats mycket vatten där de grävt. Hur fixar man det?
 
  • Vattenpöl efter snösmältning vid grävd avloppsplats i skogslandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leder bort vattnet på lämpligt sätt. Dike eller dränering tex. Finns någonstans att leda vattnet?
 
G Genomklok skrev:
Leder bort vattnet på lämpligt sätt. Dike eller dränering tex. Finns någonstans att leda vattnet?
Det är en äng bakom som man kanske kan gräva diket mot och leda bort vattnet. Hur djupt behöver diket vara måntro!?
 
V vinklan skrev:
Vi grävde avlopp i höstas, och nu när snön smälter har det samlats mycket vatten där de grävt. Hur fixar man det?
troligen har det satt, stod inget vatten där tidigare så fyll bara upp igen till tidigare nivå så borde du få avrinning. Annars väg av med lämpligt instrument och se om du kan skicka det åt något håll
 
  • Gilla
vinklan
  • Laddar…
S simonryfors skrev:
troligen har det satt, stod inget vatten där tidigare så fyll bara upp igen till tidigare nivå så borde du få avrinning. Annars väg av med lämpligt instrument och se om du kan skicka det åt något håll
Tack Simon för tipsen. Regnar det mycket på sommaren tar det tid för gräsmattan att bli torr. Men just så här mycket vatten har det inte varit tidigare.
 
V vinklan skrev:
Tack Simon för tipsen. Regnar det mycket på sommaren tar det tid för gräsmattan att bli torr. Men just så här mycket vatten har det inte varit tidigare.
Nä men ni har mer vatten nu pga sättningarna i marken efter grävningen, oftast när man gräver på ej hårdgjorda ytor såsom gräsmattor så är packningen av materialet slatvat med eller så är materialet inte packbart/blött då låter man det sätta/packas den naturliga vägen under cirka 1 år.
 
  • Gilla
vinklan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.