Hej,

Har ett hus från -99 med vattenburen golvvärme (Wirsbo) på bottenvåningen och termostater i varje rum. Problemet är att jag inte får någon golvvärme alls i badrummet som har klinkergolv (vilket gör att golvet känns väldigt kallt). I övriga rum är det svårare att bedömma hur golvvärmen fungerar men totalt sett är det inte kallt.

Var ska man börja? Vad är mest troligt felet? Termostaten i badrummet "ser ut" att fungera dvs får en grön lampa när den slår på men jag vet ju inte om den skickar signal vidare som den ska. Ska man börja koppla bort den termostaten eller ska jag ta hit nån som luftar hela systemet?

Tacksam för svar.

//Kalla badrummet

hur känns lufttemperaturen i badrummet?

Ta bort termostaten tills vidare, kolla om slingan har någon fast strypning som kan öppnas lite till, kolla om det finns luft i slingan.

Det är inte så att ni har ett rum med lägre temp och att termostaterna sitter fel så den styr badrummet?

OM det är rätt termostater på rätt ställe, kan man ju testa genom att dra på en fullt i taget, så kanske den får vär värme från annat håll, vår termostat i tvättstugan sitter precis ovanför golvvärmefördelarna så där får man höja termostaten lite för att få varma golv...

Hoppas detta kan hjälpa dig att felsöka lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.