Hej

Har problem med att få ut värme i mitt badrum som har vattenburen golvvärme. Jag har luftat pumpen 2 gånger plus att jag skruvat av hatten på termostaten och sett att den "fjädrar" men får inte ut någon värme.

Något mer som jag kan göra?

Lars

• Vattenpump med termometer och röranslutningar, del av vattenburen golvvärmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmefördelare för vattenburen golvvärme med tryckmätare och kopparrörsinstallationer i ett badrum.
    Skapa konto
Vird omkopplaren till andra sidan för konstant tryck och inte så hög fart. Med 1 slinga bör du klara dig på nivå 1 eller max 2.
Sedan är frågan vart värmen stoppar? har du varmt på både tillopp och returledningen in i shunten på primärsidan? d.v.s. inte golvvärmerören utan de som kommer från värmekällan.
Eller har du bara värme på ena eller kanske ingen? Om bara den ena matningen, är det den övre eller undre?

Hej !
Jag har ett vattenburen golvvärme från LK 2005.
Hur kan man friska upp hela systemet?
Den fördelar ojämna värme i olika rum också och hur fungera en sådant shut?
Tack för svaret!

• Fördelarventil på ett vattenburet golvvärmesystem från LK 2005, med anslutna rör.
    Skapa konto
Hej !
Är det några expert inom VVS vet vad är det för rör till mitt golvvärmen ?
Tack för svaret!

• VVS-röranslutning för golvvärme med metallkoppling och rörgänga.
    Skapa konto
Det är nog ingen shunt, ta foton från sidan, så det går att se vad det är, vad sitter det på den, en termostat eller inget.

J jonaserik skrev:
Det är nog ingen shunt, ta foton från sidan, så det går att se vad det är, vad sitter det på den, en termostat eller inget.
Hej ! Jonaserik
Jag har problem att ställa in värme från fjärrvärme till den här LK golvvärmen.
Vänstersidan på bild sitter en strypventil som man kan justera utan att lyckas!
Behöver lite hjälp och tips hur man gå tillväga!
Tack på förhand!

• LK golvvärmesystem med strypventil och pumpar, märkt Grundfos, i ett tekniskt utrymme för fjärrvärmejustering.
    Skapa konto
  • LK golvvärmesystem med röda och vita ventiler samt rörledningar. Strypventil synlig till vänster.
    Skapa konto
  • Gilla
Freddan-70
  • Laddar…
Den vita med svart lock, ser som en motordel, men inga kablar till. Det är ett vred på den för att ställa manellt, finns det nån markering 1 till något eller öka/minska symbol. Vad står den på nu, öka på med hälften mellan nu och max. Det är en 3 - vägsshunt som pluggats på översidan, så den är nu en 2 -vägs, normalt styrs av en reglering som saknas. Flödet går enligt pilen på den från vänster och ner.

J jonaserik skrev:
Den vita med svart lock, ser som en motordel, men inga kablar till. Det är ett vred på den för att ställa manellt, finns det nån markering 1 till något eller öka/minska symbol. Vad står den på nu, öka på med hälften mellan nu och max. Det är en 3 - vägsshunt som pluggats på översidan, så den är nu en 2 -vägs, normalt styrs av en reglering som saknas. Flödet går enligt pilen på den från vänster och ner.
Den röda slangen till vänster är en strypventil från fjärrvärmen.
Man kan skruva med en skruvmejel medsol eller motsol.
Har justeras några gånger utan att misslyckas alltså !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.