Hej
Har problem med att få ut värme i mitt badrum som har vattenburen golvvärme. Jag har luftat pumpen 2 gånger plus att jag skruvat av hatten på termostaten och sett att den "fjädrar" men får inte ut någon värme.
Något mer som jag kan göra?
Lars
Har problem med att få ut värme i mitt badrum som har vattenburen golvvärme. Jag har luftat pumpen 2 gånger plus att jag skruvat av hatten på termostaten och sett att den "fjädrar" men får inte ut någon värme.
Något mer som jag kan göra?
Lars
Vird omkopplaren till andra sidan för konstant tryck och inte så hög fart. Med 1 slinga bör du klara dig på nivå 1 eller max 2.
Sedan är frågan vart värmen stoppar? har du varmt på både tillopp och returledningen in i shunten på primärsidan? d.v.s. inte golvvärmerören utan de som kommer från värmekällan.
Eller har du bara värme på ena eller kanske ingen? Om bara den ena matningen, är det den övre eller undre?
Sedan är frågan vart värmen stoppar? har du varmt på både tillopp och returledningen in i shunten på primärsidan? d.v.s. inte golvvärmerören utan de som kommer från värmekällan.
Eller har du bara värme på ena eller kanske ingen? Om bara den ena matningen, är det den övre eller undre?
Hej ! JonaserikJ jonaserik skrev:
Jag har problem att ställa in värme från fjärrvärme till den här LK golvvärmen.
Vänstersidan på bild sitter en strypventil som man kan justera utan att lyckas!
Behöver lite hjälp och tips hur man gå tillväga!
Tack på förhand!
Den vita med svart lock, ser som en motordel, men inga kablar till. Det är ett vred på den för att ställa manellt, finns det nån markering 1 till något eller öka/minska symbol. Vad står den på nu, öka på med hälften mellan nu och max. Det är en 3 - vägsshunt som pluggats på översidan, så den är nu en 2 -vägs, normalt styrs av en reglering som saknas. Flödet går enligt pilen på den från vänster och ner.
Den röda slangen till vänster är en strypventil från fjärrvärmen.J jonaserik skrev:Den vita med svart lock, ser som en motordel, men inga kablar till. Det är ett vred på den för att ställa manellt, finns det nån markering 1 till något eller öka/minska symbol. Vad står den på nu, öka på med hälften mellan nu och max. Det är en 3 - vägsshunt som pluggats på översidan, så den är nu en 2 -vägs, normalt styrs av en reglering som saknas. Flödet går enligt pilen på den från vänster och ner.
Man kan skruva med en skruvmejel medsol eller motsol.
Har justeras några gånger utan att misslyckas alltså !
Klicka här för att svara