Jag har insett ett problem - planen var att ha runda trafo i apparatdosa/kopplingsdosa

typ denna trafo 56mm varianten - men denna klarar bara 70VA och jag har 5 st 20W spotar resp 4 st 20W på ett annat ställe.

nu tänkte jag alternativet rund 70mm (samma länk som ovan) - men det verkar tveksamt att de går in i kopplingsdosan - och jag har dessutom ett ställe där det sitter apparatdosa där trafon ska sitta.

på ena stället har jag två kopplingsdosor bredvid varandra så där kan jag kanske få in en 70VA trafo i resp dosa och fördela lasten.

på något ställe skulle jag ev (helst inte) kunna sätta en utanpåliggande trafo - några trafos ska sitta i centralen

på de andra ställena är det för trångt att få in 2 st 56mm trafos.

några funderingar

1) om jag istället sätter trafona 2st 56 eller 1 70 så att de är delvis utanför dosan - finns det då något "lock"/ kupa som man kan skruva fast i apparat/kopplingsdosan för att täcka?

2) hur funkar det med trafo av konventionell typ - klarar den av längre ledning? - låter den väldigt mycket? finns andra nackdelar?

3) finns någon annan lösning?

Har för mej att 70mm går in om man plockar ur ringen med skruvfästen, trycker i trafon och sätter tillbaka ringen. Gjorde så med en rund trafo som jag tror var samma typ som du tänker använda. Har ingen dosa i närheten så jag kan mäta hur det är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.